Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Hij heeft zich een paar aangemeld en gekeken na zijn gestelde vraag. Maar hij zal inderdaad wel geschrokken zijn van de antwoorden.Welke electronica
-
MaestroLmpio
Ik zou in dit geval kiezen voor klipper, de leapfrog is een stevige basis.
Mogelijkheid 1; een BTT manta 5 bordje met CIB module mini computer zoals een raspberry pi, maar dan van BTT) dit geeft mogelijkheid tot het aansturen van 5 steppers X, Y, Z en 2 extruders.
Je kan de bestaand bedrading dan herbruiken.
Mogelijkheid 2: een BTT manta 4 met CIB, en 2 EBB42. Het bordje voorziet dan de steppers X, Y, Z, en je kan dan eventueel de laatste driver gebruiken voor een dubbele Z as. De EBB worden op de hotends geplaatst, en voorzien de stepper, thermo enz. Via canbus naar de manta 4.
Dit is iets meer een uitdaging, maar geen rocket sience.
Het voordeel van Klipper is dat je “on the fly” kan aanpassen, dus je hoeft niet elke keer een firmware te compileren en te flashen na een wijziging.
Just my 2 cents.
M.
Mogelijkheid 1; een BTT manta 5 bordje met CIB module mini computer zoals een raspberry pi, maar dan van BTT) dit geeft mogelijkheid tot het aansturen van 5 steppers X, Y, Z en 2 extruders.
Je kan de bestaand bedrading dan herbruiken.
Mogelijkheid 2: een BTT manta 4 met CIB, en 2 EBB42. Het bordje voorziet dan de steppers X, Y, Z, en je kan dan eventueel de laatste driver gebruiken voor een dubbele Z as. De EBB worden op de hotends geplaatst, en voorzien de stepper, thermo enz. Via canbus naar de manta 4.
Dit is iets meer een uitdaging, maar geen rocket sience.
Het voordeel van Klipper is dat je “on the fly” kan aanpassen, dus je hoeft niet elke keer een firmware te compileren en te flashen na een wijziging.
Just my 2 cents.
M.
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper
Anycubic Photon Mono SE
Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
Anycubic Photon Mono SE
Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
We wachten de reactie van de TS wel af ......
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Vanuit TS email handtekening (had nl zen e-mail ingesteld als gebruikersnaam) weet ik dat die een gepensioneerde is. En we weten allemaal dat gepensioneerden vaak tijd te kort hebben, en al helemaal niet continue op een forum zitten te turen. Hij duikt wel weer op
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
-
3D Wens Shop
- Contacteer:
Op dit moment is hij online, zie net een groen bolletje bij zijn naam ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Maar vindt het een beste uitdaging om zo'n oude printer weer aan de praat te krijgen. Bij mijn stage adres 11 jaar geleden stond er al een Leapfrog, die toen al veel hoofdpijn opleverde.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Maar vindt het een beste uitdaging om zo'n oude printer weer aan de praat te krijgen. Bij mijn stage adres 11 jaar geleden stond er al een Leapfrog, die toen al veel hoofdpijn opleverde.
3D Printers: Bambu Lab X1C + AMS, Bambu Lab P1S + AMS, EPAX X1,
3D Scanner: 3DMakerPro Moose
3D Scanner: 3DMakerPro Moose
Tja, allemaal leuk en aardig maar zonder feedback van de TS wordt het uiteindelijk niks.
Hij duikt idd weer op. Ik ben gepensioneerd en gek genoeg ben je dan heel druk, maar dat grotendeels door je dagindeling.
Om even wat zaken te onzenuwen. Ik ben bijna mijn hele werkzame leven systeembeheerder geweest. Van huis uit opgeleid als electromonteur (MTS). Altijd veel interesse in electronica gehad en daar zo nu en dan ook wat hobbyprojectjes mee gedaan. De laatste tijd doe ik ook heel veel met domotica (home assistent). Kort door de bocht ik voel me nou niet direct de nono waar in een paar posts van uit werd gegaan.
Nee ik heb me alleen hier aangemeld, dus alweer een post met een verkeerde aanname. De reden dat ik deze post startte is dat ik wat info kon krijgen zonder eerst zelf het wiel helemaal uit te vinden.
Wat ik wil:
-De "oude" Leapfrog opwaarderen tot een moderne printer
-Beide extruders aansturen voor tweekleuren of steunmateriaal
-Indien mogelijk auto bedleveling
-Fillement out detectie
-Bij voorkeur aansturen via mijn netwerk (voorkeur bedraad, maar WiFi is Ok)
Als jullie nog meer willen weten, ik ga wat actiever meelezen.
En neem deze ook even mee:
Eeb voormalig manager zij eens tegen me "Don't suspect, but inspect"![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Toegevoegd in 2 minuten 11 secondes:
Nog even een toevoeging over de printer. Hij functioneerd goed. Beide extruders werken en zijn direct drives. Ik moet alleen één van de bedleverschroeven even restaureren, maar dat gaat wel lukken. Ik bouw nl in mijn vrije tijd ook uurwerken.
Om even wat zaken te onzenuwen. Ik ben bijna mijn hele werkzame leven systeembeheerder geweest. Van huis uit opgeleid als electromonteur (MTS). Altijd veel interesse in electronica gehad en daar zo nu en dan ook wat hobbyprojectjes mee gedaan. De laatste tijd doe ik ook heel veel met domotica (home assistent). Kort door de bocht ik voel me nou niet direct de nono waar in een paar posts van uit werd gegaan.
Nee ik heb me alleen hier aangemeld, dus alweer een post met een verkeerde aanname. De reden dat ik deze post startte is dat ik wat info kon krijgen zonder eerst zelf het wiel helemaal uit te vinden.
Wat ik wil:
-De "oude" Leapfrog opwaarderen tot een moderne printer
-Beide extruders aansturen voor tweekleuren of steunmateriaal
-Indien mogelijk auto bedleveling
-Fillement out detectie
-Bij voorkeur aansturen via mijn netwerk (voorkeur bedraad, maar WiFi is Ok)
Als jullie nog meer willen weten, ik ga wat actiever meelezen.
En neem deze ook even mee:
Eeb voormalig manager zij eens tegen me "Don't suspect, but inspect"
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Toegevoegd in 2 minuten 11 secondes:
Nog even een toevoeging over de printer. Hij functioneerd goed. Beide extruders werken en zijn direct drives. Ik moet alleen één van de bedleverschroeven even restaureren, maar dat gaat wel lukken. Ik bouw nl in mijn vrije tijd ook uurwerken.
Kijk dat geeft meteen een stuk meer inzicht en kunnen aannames de prullenbak in.
Ik heb even naar dat Manta 5 bord gekeken. Dat ziet er op het eerste gezicht interessant uit. Misschien wel even een domme vraag. Wat is RGB?
Je moet natuurlijk beide extruders moet kunnen verhitten en regelen inclusief het heated bed. Dat haal ik niet direct uit de specs.
Ik ben er ook nog niet heel diep ingedoken, maar wellicht kan ik de voeding laten zitten.
Je moet natuurlijk beide extruders moet kunnen verhitten en regelen inclusief het heated bed. Dat haal ik niet direct uit de specs.
Ik ben er ook nog niet heel diep ingedoken, maar wellicht kan ik de voeding laten zitten.
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
RGB staat voor 'Red Green Blue' aka 1 versie van de 3 primaire kleuren. Met andere woorden da's een header om een RGB led strip op aan te sluiten. Velen gebruiken die dingen om de status van een printer aan te geven.
Vb verschillende leds in groen die stuk je voor stukje oplichten om de voortgang van een print aan te geven, rood knipperen bij een fout etc... zodat men simpel gezegd van op afstand kan zien of de printer z'n ding doet, of in de problemen zit
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Vb verschillende leds in groen die stuk je voor stukje oplichten om de voortgang van een print aan te geven, rood knipperen bij een fout etc... zodat men simpel gezegd van op afstand kan zien of de printer z'n ding doet, of in de problemen zit
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
Bambulab X1C + 4 AMS
Bambulab X1C + 4 AMS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in