Photon workshop Onderwerp is opgelost

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
schipcas
Berichten: 6
Lid geworden op: 16/07/24, 12:25
Netherlands

Photon workshop

#1

Bericht door schipcas »

Beste mensen,

Op dit forum ben ik nieuw en heb al een tijdje een probleem met de Photon Workshop Slicer van Anycubic.

Is er iemand die de Photon Workshop slicer van Anycubic gebruikt?

Bij mij wil die software niet werken, alles lijkt goed te gaan, de USB stick heeft het bestand, maar de printer AC Photon mono X herkent de file niet. Ik heb het ook bij Anycubic voorgelegd, maar daar kom ik niet verder mee, dus nu maar op dit forum geplaatst.

Ik teken in Fusion 360 zowel op een PC met win 10 als op een laptop met win 11

Met Lychee slicer gaat het prima, maar mogelijk doe ik iets verkeerd met de AC software. Het gaat hier om de versie 3.3.5. Recent gedownload. Maar de oudere versies werken ook niet.

Dan zeggen jullie wellicht, gebruik dan Lychee slicer, maar ik denk dat de AC slicer ook moet werken.

De allereerste software van Anycubic, welke ik bij aanschaf van mijn Mono X kreeg, werkte goed, na enkele up-dates werd het huilen met de pet op.




Iemand ervaring ermee?

Ik hoor graag,

groet,
Henk
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 388
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#2

Bericht door 3DWim »

Hopelijk bent u niet alleen forum lid geworden om antwoord op uw vraag te krijgen....

Ik vrees dat als de ene snij software wel werkt en de andere niet er toch iets in de export niet goed gaat.
Dat u het idee heeft dat het zo moeten werken is natuurlijk mooi maar daar reageert menig software niet op.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 669
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Ik zou me helemaal niet druk maken over die Anycubic software. Lychee is gewoon een stuk beter. Zeker als je de betaalde versie gebruikt. Ik heb in het verleden met firmware van Anycubic ook problemen met niet werken gehad. Dus het klinkt me niet gek in de oren. En waarom zou je perse de Anycubic slicer willen laten werken als betere software het werk al goed doet.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
schipcas
Berichten: 6
Lid geworden op: 16/07/24, 12:25
Netherlands

#4

Bericht door schipcas »

@ wim,
in eerste instantie wel, dat van het lid worden, maar nadat ik de site heb gezien zal ik toch wel meer op deze site te vinden zijn

@ rob52
Helemaal gelijk, maar ik vind het zo vreemd dat die software bij mij niet werkt. Blij dat ik niet de enige ben.

Beiden dank voor de reactie

groet,
Henk
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 412
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#5

Bericht door PrintEngineer »

Op Github staan veel bekende problemen gepublceerd. Het zal even zoeken zijn, maar wie weet staat jou probleem er ook tussen https://github.com/Photonsters/anyc ... ssues.md
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
schipcas
Berichten: 6
Lid geworden op: 16/07/24, 12:25
Netherlands

#6

Bericht door schipcas »

Hallo Print Engineer,
Dank voor de tip, echter ik zie dat de link verwijst naar Facebook en dat heb en wil ik niet. Is er een andere mogelijkheid om naar Github te gaan?
Groet,
Henk
Banditoz
Berichten: 173
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#7

Bericht door Banditoz »

Dat je geen facebook hebt en wilt komt me bekend voor maar bovenstaande link gaat gewoon naar github. Er staan alleen een aantal fb links op de github maar er is een groot deel gewoon beschreven op de github pagina zelf.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
schipcas
Berichten: 6
Lid geworden op: 16/07/24, 12:25
Netherlands

#8

Bericht door schipcas »

Hallo Banditoz,
inderdaad, zonder facebook gaat het.
Dankje wel
schipcas
Berichten: 6
Lid geworden op: 16/07/24, 12:25
Netherlands

#9

Bericht door schipcas »

Na uitgebreid advies en hulp op afstand door een lid van Beneluxspoor is het probleem opgelost. De firmware op de printer ververst en de USB stick geformatteerd.
Hierna is het probleem opgelost.
Blijft wel vreemd dat Lyche Slicer wel werkte en de eigen software van Anycubic niet.
Maar zoals gezegd, probleem opgelost.
Dank allen voor het meedenken.
Groet
Henk
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast