Pauze

Algemeen forum
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 116
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

Pauze

#1

Bericht door Frits »

Bij mij staan de printers een poosje stil, omdat ik druk bezig ben met de renovatie van onze badkamer. Het is niet zo'n grote badkamer.
De ruimte meet slechts 1,70 x 2,20 x 2,28 meter. Wij wilden niet opnieuw gaan tegelen. Besloten was om de wanden met kunststofplaten te bekleden en een nieuwe kunststof 'lage instap' douchebak te plaatsen. De douche wordt gescheiden van de rest met een glazen spatwand. Verder komt er een nieuwe wastafel met twee laden en een spiegelkastje. De verwarming was al eerder vervangen door een designradiator. De vloer wordt ook met PVC bekleedt
Een aangevraagde offerte bracht volgens de vertegenwoordiger, die ter plaatse kwam kijken een startbedrag van minstens 20.000 euro :shock: op de teller afhankelijk van de gekozen materialen.
Wij, mijn vrouw en ik, besloten het toch maar zelf te gaan uitvoeren en dat kostte ons ongeveer 4000 euro. We zijn op 6 mei begonnen met slopen en inmiddels is het plafond en 3 van de 4 wanden klaar. Het valt niet mee om in die ruimte een plaat van 122 x 227 cm te draaien en te plaatsen. Lomp zwaar dat PVC, maar kalm aan komen we er wel.
Vandaag doen we weinig, omdat ik voor de 79e keer mijn verjaardag vier. En een dagje rust kan ook geen kwaad voor mijn spieren. ;)
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Banditoz
Berichten: 141
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#2

Bericht door Banditoz »

Hartelijk gefeliciteerd en succes met klussen 👍
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 247
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#3

Bericht door PrintEngineer »

Van harte gefelicitaart en leuk als we hier ook wat foto's van de badkamer te zien krijgen
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Wim62
Berichten: 367
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#4

Bericht door Wim62 »

Proficiat Frits en succes met de badkamer .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 510
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#5

Bericht door Rob52 »

Frits schreef: 14/05/24, 07:35 Een aangevraagde offerte bracht volgens de vertegenwoordiger, die ter plaatse kwam kijken een startbedrag van minstens 20.000 euro op de teller afhankelijk van de gekozen materialen.
Zo ver zijn ze tegenwoordig doorgeschoten. Installateurs denken dat ze alles kunnen rekenen en dat de klant toch wel betaalt. Volgens jouw opgave van 4000 euro voor zelf doen betekent dat dus 16000 euro arbeidskosten. Bij een hedendaags uurloon van 100 euro per persoon en 2 man zou dat dus betekenen dat er 2 man 80 uur oftewel 2 weken mee bezig zou zijn. Echte vaklui doen dit in 2~3 dagen. Laat het een week zijn, dan wordt je dus nog steeds voor 8000 euro getild.

Hier 2 jaar geleden offerte gevraagd voor dakgoten en 2 zolderramen schilderen. 4000 euro ex. BTW. Toen zelf maar een steiger neergezet. Vorig jaar werd door dezelfde schilder eenzelfde huis aan de overkant compleet van onder tot boven inclusief uitbouw geschilderd voor 5500 euro. Oplichters.

Fijne verjaardag en geef jezelf even rust. Succes met de verbouwing.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 247
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#6

Bericht door PrintEngineer »

Installateurs en bouwbedrijven profiteren van het toenemende aantal linkerhanden, en de groep tweeverdieners die nooit tijd hebben om zelf iets te doen. Verder is een veel gebruikt argument dat er niet genoeg arbeidskrachten beschikbaar zijn, dus als je wilt dat ze snel iets komen doen de hoofdprijs moet betalen. En dan krijg je bijvoorbeeld Polen of Roemenen over de vloer die voor veel minder uurloon hetzelfde werk doen als een Nederlander. Dat is dus lekker winst maken en we vinden die belachelijk hoge prijzen al heel normaal met elkaar
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Wim62
Berichten: 367
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#7

Bericht door Wim62 »

En maar buitenlanders en asiel zoekers naar Nederland halen .
Ik denk dat wij mensen er ook schuldig aan zijn .

Maar Frits heeft nu zelf de regie in handen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 116
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#8

Bericht door Frits »

Zo is dat. En als ik een foutje maak is het mijn eigen schuld. Geen gezeur over garantie en keurmerken.
Het was zo als hieronder. Boven de wastafel hing een eenvoudig kunststof spiegelkastje en aan de rechter muur was een invalide toilet. Die twee zaken hadden we al meteen opgeruimd, toen we nog een container voor de deur hadden staan. ;)

1. Afbeelding

Nu is het helemaal leeg gehaald. Ook de nieuwe design radiator moest er weer even voor gedemonteerd worden en omdat ik zelf de cv aangelegd heb was dat ook geen probleem. :D

2. Afbeelding

Ik kan pas een foto maken als het klaar is om te laten zien hoe het is geworden. Geduld mannen.
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Wim62
Berichten: 367
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#9

Bericht door Wim62 »

Jammer dat je de mooie badkamer gaat verbouwen .
Het Openlucht museum in Arnhem had hem graag willen hebben 🤣🤣😂😂👍
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 116
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#10

Bericht door Frits »

Wim, dit spul stamt nog uit het jaar 1972 en de vorige bewoonster was 97 toen wij het vorig jaar kochten. Dus ja, het werd wel tijd, dachten wij.
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast