Wat heb je nu weer gekocht? - vroeg ze nog

Alles behalve 3D printen of gerelateerde onderwerpen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
PrintEngineer
Netherlands

Wat heb je nu weer gekocht? - vroeg ze nog

Bericht door PrintEngineer »

Afgelopen vrijdag kwam ik thuis met min of meer een impulsaankoop. Wie mijn andere topic over de Orcabot v0.43 wel eens heeft gelezen weet dat ik iets heb met printers van dit merk. Dus als er weer eens eentje op Marktplaats verschijnt krijg ik een glimlach op mijn ponem. En na lange tijd kwam er weer eentje voorbij. Ditmaal was het de Orcabot XXL en hij stond maar een paar kilometer hier vandaan te koop. En ja, op dit moment print ik helemaal niet en heb zelfs al nagedacht of het überhaupt nog wel gaat gebeuren. Maar deze kon ik gewoon niet laten staan.

Toen ik ermee thuis kwam vroeg mijn vrouw "wat heb je nu weer gekocht?". Schoorvoetend zei ik, dit is een 3D printer. Het volgende wat ze zei "wat een enorm bakbeest zeg!". En ja, ze heeft gelijk, het is qua afmeting wel een bakbeest en weegt ruim 20 kg. Hij gaat voorlopig naar zolder tot ik hopelijk weer wat tijd kan vrijmaken voor deze nog steeds inspirerende hobby

Afbeelding
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Hahahah, het blijft jeuken. Wat je je ook voorneemt, je tuint er toch weer in en pakt het weer op 🤣
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Neem maar van mij aan een 3Dprint virus is veel sterker dan het corona virus , en van het printvirus kom je nooit meer vanaf , het gaat in je genen zitten 🤣
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

Gelukkig is het niet zo besmettelijk. ;)
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
henryschippers2023
Netherlands

Bericht door henryschippers2023 »

🤧🤧🤧🤧Hatsjie…
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Sla der een paar plexi panelen tegen en je hebt een bak oven om cake in te bakken :p of je broodjes warm te houden :D
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

De XXL heeft hier en daar onderhoud en revisie nodig. De GT2.5 closed loop snaren zijn redelijk versleten, dus die ga ik vervangen. Net als de lagers op de X- en Y-as. En verder is het een kwestie van goed reinigen en dan kan ik er nog jaren plezier van hebben. De vorige eigenaar heeft hem bedrijfsmatig gebruikt en tussentijds laten upgraden naar o.a. full metal hot ends. Ja hot ends, want de XXL heeft twee printkoppen. De vorige eigenaar heeft er overigens altijd maar eentje gebruikt. Waarschijnlijk omdat hij niet zo goed wist hoe je daar mee om moet gaan. Maar nu staat hij eerst op zolder bij de andere twee Orcabots te wachten op betere tijden
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in