Sardonis

stelt zich even voor

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
Sardonis
Germany

Sardonis

Bericht door Sardonis »

Hallo, bij deze stel ik mezelf graag even voor.
Ben Sardonis en onlangs kennis gemaakt met het 3D printen.
Waarschijnlijk als zovelen onmiddellijk fan en wil me nu pogen in te leren in deze materie.
Eerst maar eens kijken welk exemplaar het best bij me past want de keuze is reuze.
Op dit forum ga ik me de eerste tijd beperken tot heel veel lezen en kennis opdoen.
De meeste vragen die ik nu heb zullen wel al eerder ter sprake gekomen zijn en te vinden via de zoekfunctie.

Alvast dank om me toegang te geven tot deze community en tot schrijfs! :biggringr:
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Welkom @Sardonis ,
Wat print u zo al of wat wilt u gaan printen.
Met welke printer?
Eigen ontwerpen?
We houden van foto's van geprinte zaken!
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Wim, iemand die nog geen printer heeft en zoekende is zal nog niet veel geschiedenis hebben.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Om goed aankoop advies te kunnen geven zijn de belangrijkste vragen "wat is je budget" en "wat wil je zoal gaan printen"?
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Welkom @Sardonis. Op dit forum is al ontzettend veel info te vinden, en als je het niet kunt vinden open je een topic en stelt je vraag. En het is al gezegd we zijn gek op foto’s.

Een leuke beginnermachine is bijvoorbeeld de Ender 3 waar velen deze hobby mee zijn begonnen. Maar koop wel een nieuwe en geen tweedehands die allerlei aanpassingen heeft die upgrades worden genoemd. Je kunt dus het beste starten met een standaard machine
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Sardonis
Germany

Bericht door Sardonis »

De zoon heeft voor zijn kerst een Bambulab P1S gekregen en zelf neig ik eerder naar de A1 Combo.
Het is voor mij wel allemaal onontgonnen gebied dus tips hoe en waar te beginnen bij de basis zou gewaardeerd worden.
Leesmateriaal liefst Nederlandstalig indien voorhanden.

Alvast dank!
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Voor een beginner is de A1 combo een uitstekende keuze. Hou er gewoon rekening mee dat die machine technisch beperkt is tot het gebruik van PLA (het instap materiaal) en PETG. Omwille van hun constructie is het niet aanbevolen om een behuizing om die printer te plaatsen voor meer geavanceerde materialen.

De printer opzich vereist weinig tutorials, wijst zichzelf eigenlijk uit.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Kijk eens hier, daar staat weliswaar niet alles waar je naar kunt kijken, maar wel wat tips.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Sardonis
Germany

Bericht door Sardonis »

Effe een kleine update: Heb een printer besteld en het is de A1 Combo geworden. Ben me bewust dat met verschillende kleuren je afhankelijk van het model veel afval kan hebben. Is iets wat ik wel ga pogen zoveel mogelijk te mijden.
Waarom de A1 en niet de P1S? Allereerst om het prijsverschil en ook wel daar deze open is je makkelijker overal bij kan.
Het wisselen van de printkop gaat ook makkelijker.
Ben een absolute beginneling en deze leek me wel een mooi instapmodel.
Intussen ben ik wat aan het inleren in Tinkercad en heb daarvoor plaats genomen op de schoolbank van een lagere school. (Via YT dus) :)
Op de vraag wat er zoal geprint zal worden: Zoveel mogelijk functionele dingen en zelden decoratie.
Ben tevens actief lid van de Geocaching-community en daar is best wel wat aanbod voor te vinden.
Op dit moment besef ik dat ik hier weinig bijdrage zal kunnen geven want bij lezen van veel berichten is het in Keulen aan het donderen. :mrgreen:

Tot slot nog even dit over Bambu-lab: Precies niet het meest efficiënte bedrijf. De order zal uitgeleverd worden over 5 zendingen. :roll:
Hopelijk worden er enkele gegroepeerd, zo is er nu 1 rol filament van de 22 onderweg.
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Om mee te starten is de A1 van Bambulabs een mooie machine. Dat de uitlevering gefragmenterrd verloopt heeft ook te maken met de enorme vraag. Sinds de oprichting in 2020 is dit bedrijf erg snel uitgegroeid tot een koploper in de markt. Alleen is de productie capaciteit daar nog niet helemaal op ingericht. Met twee fabrieken in Shenzen en Austin moet er hard gewerkt worden om de vraag vanuit de hele wereld aan te kunnen
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in