Voltage regulator met gesoldeerde draden gezocht [VERKOCHT]
Buck converter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
- Locatie: Op m'n achterwerk
- Contacteer:
Voltage regulator met gesoldeerde draden gezocht
Om m'n projectje van de CR10 Max naar klipper uit te voeren zou ik graag (als het me lukt ten minste) alles netjes willen wegwerken (incl de raspberry pi) in de basis van de printer. Daartoe zou m'n raspberry pi van stroom moeten worden voorzien die rechtstreeks van de PSU komt. Die PSU draait op 24V. Is er iemand die een voltage regulator voor me heeft liggen en die er de correcte draden, usb c kabel op wil solderen, en vooraf instellen op bwah 5.2V (zodat de pi wat marge heeft) zodat ik ze maar gewoon heb aan te sluiten.
Als het kan, de usb kabel van Anker maar ik ga niet zindelijk zijn, als het maar netjes gedaan is en een kabel van kwaliteit.
Uiteraard tegen vergoeding van de kabels, voltage regulator en tijd.
Als het kan, de usb kabel van Anker maar ik ga niet zindelijk zijn, als het maar netjes gedaan is en een kabel van kwaliteit.
Uiteraard tegen vergoeding van de kabels, voltage regulator en tijd.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Maar als je je Bambu printer compleet weet te demonteren en weer in elkaar te bouwen kun je dit ook zelf wel. Dat is echt geen rocket science. Alles dat je nodig hebt is het printje van Ali. (Maar het printje zal ook wel lokaal, zij het wat duurder, te koop zijn. Al duurt het tegenwoordig niet langer dan 1 of 2 weken voor je het uit China in huis hebt.) Een soldeerbout en soldeer, een multimeter en uiteraard een USB-C kabel.
Er zitten weliswaar veel contacten in een USB-C stekker, maar alles is dubbel of viervoudig uitgevoerd om de stekker op 2 manieren te kunnen gebruiken. Dus je knipt de kabel op lengte af en stript hem. Knip alle draadjes af behalve de rode en de zwarte. Soldeer de rode op de plus uitgang van het printje en de zwarte op de min uitgang.
Soldeer de 2 draden van de voeding van de printer met 24 volt op de ingang van het printje, let op de plus en de min. Pak de voltmeter en zet die op de uitgang van het printje. Zet de voeding aan. Draai nu de potmeter op het printje naar links of rechts tot de gewenste waarde is bereikt. Dat is alles. Kind kan de was doen. Welke USB-C kabel je gebruikt maakt niet zoveel uit als de draden maar stevig genoeg zijn. Je kunt bij montage in de printer nog een trekontlasting maken, dan zit het altijd wel goed.
Op het plaatje zie je de verbindingen en de kleuren. In jouw geval gaat het maar een enkele kant en geen doorverbinding, maar dat mag duidelijk zijn lijkt me.
Mocht je het toch door iemand anders laten doen dan is het handig om te weten hoe lang je het USB-C kabeltje wilt hebben. Ik zat in m'n voorraad te kijken en kwam diverse lengtes tegen. Het zou jammer zijn als hij te kort is, maar te lang zit je ook niet op te wachten.
Er zitten weliswaar veel contacten in een USB-C stekker, maar alles is dubbel of viervoudig uitgevoerd om de stekker op 2 manieren te kunnen gebruiken. Dus je knipt de kabel op lengte af en stript hem. Knip alle draadjes af behalve de rode en de zwarte. Soldeer de rode op de plus uitgang van het printje en de zwarte op de min uitgang.
Soldeer de 2 draden van de voeding van de printer met 24 volt op de ingang van het printje, let op de plus en de min. Pak de voltmeter en zet die op de uitgang van het printje. Zet de voeding aan. Draai nu de potmeter op het printje naar links of rechts tot de gewenste waarde is bereikt. Dat is alles. Kind kan de was doen. Welke USB-C kabel je gebruikt maakt niet zoveel uit als de draden maar stevig genoeg zijn. Je kunt bij montage in de printer nog een trekontlasting maken, dan zit het altijd wel goed.
Op het plaatje zie je de verbindingen en de kleuren. In jouw geval gaat het maar een enkele kant en geen doorverbinding, maar dat mag duidelijk zijn lijkt me.
Mocht je het toch door iemand anders laten doen dan is het handig om te weten hoe lang je het USB-C kabeltje wilt hebben. Ik zat in m'n voorraad te kijken en kwam diverse lengtes tegen. Het zou jammer zijn als hij te kort is, maar te lang zit je ook niet op te wachten.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
- Locatie: Op m'n achterwerk
- Contacteer:
Ti's net omdat ik geen soldeerbout en de rest heb dat deze vraag er is. De controlbox even opgemeten en die's 30cm breed. Dus zo'n 50cm max zou meer dan genoeg zijn. Beter ietsje te lang dan te kort
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Ik had nog van bovengenoemde converters liggen. Even aan de labvoeding met 24 volt gehangen en afregelen, tenminste dat was de bedoeling. Maar ze geven geen souche. Input blijft hetzelfde als de output. 2 stuks geprobeerd en beide hetzelfde probleem, derde eveneens. Lijkt of ik een partij defecte heb gekregen. Heb ze al een tijd liggen.
Toen maar een ander type, 5 Amp aangesloten. Deze werkt wel correct. Input 24 volt, ouput 5,2 volt. Zie plaatje.
Maar als je geen soldeerbout hebt dan zul ook draden aan de inputzijde willen hebben neem ik aan. Hoe lang moeten die zijn?
Toegevoegd in 2 uren 2 minuten 1 seconde:
Met usb-c eraan en een usb metertje. Ik heb hem ook even aan m'n telefoon gehangen en dat werkt ook.
Toen maar een ander type, 5 Amp aangesloten. Deze werkt wel correct. Input 24 volt, ouput 5,2 volt. Zie plaatje.
Maar als je geen soldeerbout hebt dan zul ook draden aan de inputzijde willen hebben neem ik aan. Hoe lang moeten die zijn?
Toegevoegd in 2 uren 2 minuten 1 seconde:
Met usb-c eraan en een usb metertje. Ik heb hem ook even aan m'n telefoon gehangen en dat werkt ook.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
- Locatie: Op m'n achterwerk
- Contacteer:
De ideale setup zou deze zijn
Zoals je kan opmaken zijn de afstanden in die setup niet heel groot. Dus zo'n 50cm aan bijde kanten moet meer dan voldoende zijn denk ik. De rest kan altijd met een snelbinder wat samengehangen worden. Ik heb nog een paar andere opties om straks het nieuwe moederbord te plaatsen die de usb openingen gebruiken dus beter iets langer dan nodig, dan te kort
Zoals je kan opmaken zijn de afstanden in die setup niet heel groot. Dus zo'n 50cm aan bijde kanten moet meer dan voldoende zijn denk ik. De rest kan altijd met een snelbinder wat samengehangen worden. Ik heb nog een paar andere opties om straks het nieuwe moederbord te plaatsen die de usb openingen gebruiken dus beter iets langer dan nodig, dan te kort
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Misschien dat ik het niet helemaal goed begrijp, maar de Raspberry heeft toch gewoon een 5volt aansluiting op de uitbreidingsconnector, waarom dan moeilijk via een USB kabel? Zo heb ik het ook aangesloten met zo'n Buck-Convertertje.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
- Locatie: Op m'n achterwerk
- Contacteer:
Omdat dat voorlopig allemaal mijn petje te boven gaat. Het heeft me al tamelijk wait moeite gekost om de moederbord pinout te begrijpen voor printer.cfg
Als er een optie is om gewoon 5v te tappen rechts van het moederbord da's misschien ook een optie. hoedanook kan het hebben van een buck converter geen kwaad
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Als er een optie is om gewoon 5v te tappen rechts van het moederbord da's misschien ook een optie. hoedanook kan het hebben van een buck converter geen kwaad
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Buck-Convertertje kan geen kwaad, mits het natuurkijk het vermogen aankan (+/- 3.5ampére) en goed op 5volt wordt afgesteld).
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
- Locatie: Op m'n achterwerk
- Contacteer:
Zou moeten kijken maar denk dat die pins op de pi zijn gebruikt door een 4010 ventilator
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Die kan er wel gewoon bij aan geknoopt worden, want die gebruiken relatief weinig extra stroom.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten