nozzle
Nozzle koelt af tijdens printen
-
nozzle
Goedemiddag,
Als ik een 3d print wil maken, dan krijg ik elke keer te zien in beeld dat de nozzle niet op de goede tempratuur is, dit gebeurt na een minuut of 5.
Nu heb ik geprobeerd in instellingen van slicer om de fan minder hard tv laten gaan, en de tempratuur op 220 gr te houden, maar wilt niet echt lukken.
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? zo ja, wat kan je er tegen doen?
Bedankt alvast.
Als ik een 3d print wil maken, dan krijg ik elke keer te zien in beeld dat de nozzle niet op de goede tempratuur is, dit gebeurt na een minuut of 5.
Nu heb ik geprobeerd in instellingen van slicer om de fan minder hard tv laten gaan, en de tempratuur op 220 gr te houden, maar wilt niet echt lukken.
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? zo ja, wat kan je er tegen doen?
Bedankt alvast.
Je part fan moet gewoon 100% kunnen draaien zonder dat de temperatuur van de nozzle daalt. Als dit door de fan komt dan staat deze verkeerd gericht. Hij moet op het werkstuk gericht staan en niet op de nozzle. Heb je iets veranderd of zo, of is dit ineens verschenen? Is die ca. 5 minuten het moment dat de fan bij de 2de laag begint te draaien of op een ander moment?
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Toegevoegd in 39 secondes:
Het was er ineens, korte printjes geen probleem, alleen als ik langer wil printen dan wel probleem.
Ik heb niks veranderd, ik heb weinig kennis van 3d printen, probeerde alleen dat eigenlijk.Rob52 schreef: ↑02/08/24, 16:25 Je part fan moet gewoon 100% kunnen draaien zonder dat de temperatuur van de nozzle daalt. Als dit door de fan komt dan staat deze verkeerd gericht. Hij moet op het werkstuk gericht staan en niet op de nozzle. Heb je iets veranderd of zo, of is dit ineens verschenen? Is die ca. 5 minuten het moment dat de fan bij de 2de laag begint te draaien of op een ander moment?
Het was er ineens, korte printjes geen probleem, alleen als ik langer wil printen dan wel probleem.
-
PrintEngineer
Het kan ook zijn dat de thermistor of het verwarmingselement of beide los zitten. In dat geval zie meestal een schommelende temperatuur
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
-
Dan zal ik daar ook eens naar kijken..PrintEngineer schreef: ↑02/08/24, 16:42 Omhoog
PrintEngineer
Contacteer: Contacteer PrintEngineer
Citeer
RapporteerOnderwerp instelllen als onopgelost#4Ongelezen bericht door PrintEngineer » 02/08/24, 16:42
Het kan ook zijn dat de thermistor of het verwarmingselement of beide los zitten. In dat geval zie meestal een schommelende temperatuur
@ marssssssie kijk i.v.m. (onnodig) quoten/citeren a.u.b. even hier.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gewoon een nieuwe thermistor en een verwarmingselement kopen en je bent er weer een tijdje van af .
Zo duur zijn ze niet .
Zo duur zijn ze niet .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4
Wim
Prusa mk4
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen