Voorstellen

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 2 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frituurpan
Berichten: 5
Lid geworden op: 21/06/24, 11:58
Netherlands

Voorstellen

#1

Bericht door Frituurpan »

Het is toch wel netjes om mijzelf even voor te stellen, voordat ik (wat ik hoop en denk te gaan doen) allemaal informatie van jullie overneem.

Ik ben Rogier en eigenlijk nieuw in deze wereld. Ik heb mij flink proberen te verdiepen in het 3D printen en wat hier allemaal bij komt kijken voordat ik een printer zal aanschaffen. Inmiddels ben ik op het moment aangekomen om een printer aan te schaffen, maar blijven toch altijd verschillende vragen opborrelen.

Heb ik bijvoorbeeld wel juiste printer voor ogen? Heb ik nog accessoires nodig om te beginnen of is het echt Plug & Play en kan ik dan gelijk een proefmodelletje printen.

Er is voldoende om nog even uit te zoeken, maar dit wil ik niet anoniem doen op dit forum.
→ Rogier
Gebruikersavatar
Wim62
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#2

Bericht door Wim62 »

Welkom hier Rogier,

Welke printer hebt je in het vizier ?
Open een nieuw topic voor verdere vragen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 388
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#3

Bericht door 3DWim »

Frituurpan schreef: 21/06/24, 12:11 Er is voldoende om nog even uit te zoeken, maar dit wil ik niet anoniem doen op dit forum.
Welkom, misschien een idee om dan ipv frituurpan gewoon Rogier te gebruiken?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 412
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#4

Bericht door PrintEngineer »

Welkom Rogier. Je bent kennelijk fan van de frituurpan als je die naam kiest voor op het forum. Je hebt in de basis twee stromingen in 3D printers. Werken met materiaal die je tijdens het printen smelt en het vloeibare resin. Die laatste zou ik nog niet voor kiezen tenzij je al veel met dergelijke materialen hebt gewerkt.

Verder kan je kiezen voor bouwpakket printers of een kant en klaar model die vaak na minimale inspanning al print klaar is. Velen starten met de Ender 3, een zeer populair en succesvol model. In de bouwpakketten zijn de Anet A6, A8 of b.v. de Velleman K4800 populair. Al moet ik wel zeggen dat we hier weinig 3D hobbyisten zien die een Velleman hebben staan.

Dus er valt genoeg te kiezen en soms zie je door de bomen het bos niet meer
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Gebruikersavatar
Frituurpan
Berichten: 5
Lid geworden op: 21/06/24, 11:58
Netherlands

#5

Bericht door Frituurpan »

Bedankt allen!

Op dit moment heb ik de Bambulab A1 mini in gedachten met AMS Lite en PLA filament.
Wat ik heb gelezen is dit een ideaal model om mee te beginnen en voor zover ik heb gezien staat hij nu ook voor een mooi bedrag te koop. Natuurlijk heb ik ook gekeken naar een bouwpakket, wat erg interessant is in kennis van de printer. Ik draai hem zelf alleen liever om, een werkend model en mij dan verdiepen in de totale werking.
Zoals hierboven al aangegeven, er zijn zoveel modellen en opties om uit te kiezen.

Voor mijn zoektocht naar een definitief model zal ik dit forum nog even uitpluizen en een nieuwe topic openen.
→ Rogier
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 680
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#6

Bericht door Ch3vr0n »

Imo als je het budget its kan rekken, zou ik voor de volwaardige A1 gaan. Die z'n printbed is dubbel zo groot 256*256 en evenwaardig aan de X1 en P1 series. Je gaat zoveel meer kunnen printen dan op het mini bed. We wijken ook af van het forum onderwerp (voorstellen). Ik stel vor dat we de discussie rond printer advies verder zetten in het bijhorende topic van frituurpan viewtopic.php?p=4065-printer-keuze#p4065
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten