Beleefdheid,wie zijn wij
-
Beleefdheid,wie zijn wij
Hallo allemaal,
Ik ben gerdy, ik ben bijna 30 jaar gehuwd met Cindy.
Deze is ook sinds kort lid van dit forum. Ik ben hier geraakt door een admin, en door mijn PET filament.
Zelf ben ik geen 3D printer, dat is Cindy haar hobby. Mijn hobby is recyclen van afval zoals plastic en sommige metalen. En dan komt het leuke,ik heb de 3d prints nodig om mallen té maken in Brussel zand om bv koper of aluminium té gieten. Bv.( Het lukt mij niet om een link te plaatsen voor een foto omdat deze van facebook komt)
Om PET filament té maken is het geen grote kost+/- 200 euro. Echter is het probleem het aan elkaar zetten.
Verder vond ik het ook leuk om de overschotten van het filament van Cindy in de oven té stoppen en magneten en dergelijke té maken. Dit deed ik met de siliconen mallen van temu, maar achter een 10 tal keer in de oven zijn de mallen zwak. Dit vind ik niet milieu bewust genoeg en dit is ook de redenen dat ik opteer voor aluminium mallen té maken.
Ik ben gerdy, ik ben bijna 30 jaar gehuwd met Cindy.
Deze is ook sinds kort lid van dit forum. Ik ben hier geraakt door een admin, en door mijn PET filament.
Zelf ben ik geen 3D printer, dat is Cindy haar hobby. Mijn hobby is recyclen van afval zoals plastic en sommige metalen. En dan komt het leuke,ik heb de 3d prints nodig om mallen té maken in Brussel zand om bv koper of aluminium té gieten. Bv.( Het lukt mij niet om een link te plaatsen voor een foto omdat deze van facebook komt)
Om PET filament té maken is het geen grote kost+/- 200 euro. Echter is het probleem het aan elkaar zetten.
Verder vond ik het ook leuk om de overschotten van het filament van Cindy in de oven té stoppen en magneten en dergelijke té maken. Dit deed ik met de siliconen mallen van temu, maar achter een 10 tal keer in de oven zijn de mallen zwak. Dit vind ik niet milieu bewust genoeg en dit is ook de redenen dat ik opteer voor aluminium mallen té maken.
Welkom, mooie uitleg maar ik snap nog niet hoe u met een siliconen mal van temu een draad van 0,4mm rond maakt.
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
-
hallo,ik ben cindy(de vrouw dus )
met de mallen van temu worden geen draad gemaakt ,maar andere dingen van filament afval
zoals bv .
met de mallen van temu worden geen draad gemaakt ,maar andere dingen van filament afval
zoals bv .
Laatst gewijzigd door cindy.vercruysse op 19/06/24, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
om nieuw filament te maken van plastic flessen(hier in belgie is er geen statiegeld voor plastic flessen en blikjes) gebruiken we deze.
ik weet niet of je op het forum ook filmpjes kunt posten?
anders toon ik een filmpje hoe dit is in werking.
ik weet niet of je op het forum ook filmpjes kunt posten?
anders toon ik een filmpje hoe dit is in werking.
Laatst gewijzigd door cindy.vercruysse op 19/06/24, 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
PrintEngineer
Recycling is een idealistische gedachten met als doel zoveel mogelijk dingen te kunnen hergebruiken. Alleen is recyling vaak duurder dan het gebruik van nieuwe grondstoffen. En dat geldt zeker voor kunststoffen
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Dat het duurder is hoeft niet het probleem te zijn voor een hobby. Als je dan alsnog grondstoffen bespaard gaat het meer om je eigen doel te bereiken. En misschien wordt het daardoor uiteindelijk goedkoper aangezien veel grondstoffen niet goedkoper worden de laatste jaren.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
-
hallo,ik ben cindy(de vrouw dus )
zoals bv .
zoals bv .
Met andere woorden, het is hetzelfde materiaal, maar dan niet geprint maar gegoten. Toch?
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Idd ,het is gewoon het print afval gesmolten in een mal,kun je ook mooie dingen mee maken.Met andere woorden, het is hetzelfde materiaal, maar dan niet geprint maar gegoten. Toch?
Kijk even hier voordat je alles gaat quoten.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in