Nieuw Lid
Geplaatst: 10/02/23, 18:51
Bij deze mezelf even voorstellen zie
Mijn naam Dirk, ik lees veel, maar post heel weinig.
Ben in het bezit van een Ender 5 Plus.
Is mijn eerste, en vermoedelijk ook mijn laatste 3D printer die ik heb.
Na serieus wat problemen eerst, bed levelen was er 1 van, niet simpel om als leek dat te snappen of er in gelukken.
Maar is dan toch gelukt na nog wat leeswerk, dan ook prints die loslieten op dat glas bed.
Eerst haarlak gebruikt, wat werkte, maar ik was niet tevreden het moest zonder ook lukken.
Bleek dus dat na het glas heel goed te reinigen, en levelen zal er ook wel voor iets tussen gezeten hebben,
het dan toch wel tot grote tevredenheid prima werkt.
Voor elke print even met isopropanol of isoprophil er eens over en voila een prima werkend bed.
En voor ik het vergeet, ben zeer tevreden van de Ender 5 plus.
Heb aanpassing geprint voor de filament houder, het raamwerk opgeleukt en nog wat kleine "verbeteringen" aangebracht.
Alles via veel lezen, nadenken en toepassen.
ik ontwerp niets, pas nu en dan dingen aan, en gebruik soms *.SCAD files om zaken te printen.
Verder zoek ik het net af uiteraard.
Zo zie nu weten jullie een hele boel van me.
Mvg
Dirk
Mijn naam Dirk, ik lees veel, maar post heel weinig.
Ben in het bezit van een Ender 5 Plus.
Is mijn eerste, en vermoedelijk ook mijn laatste 3D printer die ik heb.
Na serieus wat problemen eerst, bed levelen was er 1 van, niet simpel om als leek dat te snappen of er in gelukken.
Maar is dan toch gelukt na nog wat leeswerk, dan ook prints die loslieten op dat glas bed.
Eerst haarlak gebruikt, wat werkte, maar ik was niet tevreden het moest zonder ook lukken.
Bleek dus dat na het glas heel goed te reinigen, en levelen zal er ook wel voor iets tussen gezeten hebben,
het dan toch wel tot grote tevredenheid prima werkt.
Voor elke print even met isopropanol of isoprophil er eens over en voila een prima werkend bed.
En voor ik het vergeet, ben zeer tevreden van de Ender 5 plus.
Heb aanpassing geprint voor de filament houder, het raamwerk opgeleukt en nog wat kleine "verbeteringen" aangebracht.
Alles via veel lezen, nadenken en toepassen.
ik ontwerp niets, pas nu en dan dingen aan, en gebruik soms *.SCAD files om zaken te printen.
Verder zoek ik het net af uiteraard.
Zo zie nu weten jullie een hele boel van me.
Mvg
Dirk