Creality CR10 S Pro probleem, komt niet in menu-scherm bij opstarten

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Chris_Creality schreef: Dat is niet het goede board; https://nl.aliexpress.com/item/10050078 ... ry_from%3Alijkt er meer op:
Als je een origineel bordje wil wel ja Afbeelding. Maar wie zegt dat je een origineel moet gebruiken. Ik heb het mijne ook eruit gehaald om te moderniseren en meer uit de printer te kunnen. Halen

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Printer 1 is best nog te repareren met een b.v. een 32 bit mainboard van BigTreeTech met Marlin firmware. Als je dat netjes vervangt en configureert loopt de printer vaak mooier dan met de originele hardware. Simpelweg omdat deze boards met een andere insteek zijn ontwikkeld. Die moeten een serieus toegevoegde waarde hebben en een echte upgrade zijn voor je printer.

Maar je hebt intussen ook besloten dat je de printer vaarwel zegt, en dat is te respecteren. En je gaat Prusa heel blij maken als nieuwe klant die de concurrent min of meer heeft afgezworen.

En ja, ik zou je printer best als reparatie object willen hebben, maar heb mijn eigen printers al op zolder staan omdat ik er onvoldoende tijd voor heb. En nog een extra printer op zolder zetten ga ik er thuis niet meer door krijgen. Vorige week nam ik nog een spontane aankoop mee, en dat viel al best lastig uit te leggen. Een printer kopen en dan meteen naar zolder brengen om hem bij de rest te zetten. Dus hoe aantrekkelijk het ook klinkt, ik kan er voorlopig niets mee
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Als je hier op dit forum iets minder tijd in steekt dan hebt je meer tijd om je printers te restaureren .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Lourens
Netherlands

Bericht door Lourens »

Ik heb hier al een overschot aan printers. Eigenlijk zou ik er 1 of 2 moeten verkopen......
Anders waren het leuke projecten geweest om beide printers weer werkend te maken.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Je moet een keer afscheid van je printers nemen , je kunt ze niet mee naar boven nemen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Wim62 schreef: 14/02/25, 17:34 Je moet een keer afscheid van je printers nemen , je kunt ze niet mee naar boven nemen .
Waarom moet er steeds weer iets nieuws komen terwijl het oude nog goed te gebruiken is, ja wanneer je er professioneel mee moet werken wordt het een ander verhaal, er dan wordt het gewoon afgeschreven om niet in de problemen te komen, en wordt er ook één aangeschaft met gedegen service , maar voor de hobby is het een heel ander verhaal, duurzaamheid gaat dan voor mij ook een rol spelen, dat merk ik wel bij de diverse Repair cafés, waarom direct nieuw kopen wanneer even iets niet meer werkt, kijk een wasmachine of kooplaat kun je niet missen, daar kan ik dan nog inkomen om te vervangen na een bepaalde tijd, maar je kunt best wel even zonder je printer tot die weer gerepareerd is.
Maar wie ben ik, mijn vrouw klaagt wel eens dat we bijna nooit iets nieuws krijgen, alles wordt zoveel mogelijk weer gerepareerd 😢🤣
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

En dan heb je mijn projectje, nieuw leven blazen in de crap Max

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Hardy schreef: 14/02/25, 19:51 mijn vrouw klaagt wel eens dat we bijna nooit iets nieuws krijgen, alles wordt zoveel mogelijk weer gerepareerd 😢🤣
Je hebt haar vandaag toch wel een mooi bosje rozen gegeven ? of hebt je die van vorig jaar weer opgeknapt 😂🤣👍
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Ze is toevallig ook jarig, de kunst rozen van vorig jaar heb ik extra laten glimmen.🤣
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

De overheid stimuleert aan alle kanten duurzaamheid, maar de industrie is het daar natuurlijk niet mee eens. Die willen zoveel mogelijk produceren en er veel geld aan verdienen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de productie van mobieltjes. Iedere derde dag komt er een nieuw model op de markt, en de economische levensduur van een mobieltje is nog maar 2,5 jaar, terwijl een mobieltje technisch gezien makkelijk 10 jaar mee kan. De maatschappij wil gewoon steeds sneller en sneller nieuwe producten en zit helemaal niet te wachten op die duurzame producten die de wereld moeten gaan redden
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Probeer dan maar eens over 10 jaar met je mobieltje , laptop of pc hier maar eens op dit forum in te loggen , of met je mobieltje te internet bankieren of whats appen dan wordt het een error dit toestel wordt niet meer onder steunt .
Dus je moet wel een keer vernieuwen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer