Creality CR10 S Pro probleem, komt niet in menu-scherm bij opstarten

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Elke printer kan je in principe repareren, maar dat is lang niet voor iedereen weggelegd. Je moet als eerste kunnen bepalen wat er defect is en dan is daar nog het vervangen van de defecte hardware. Nu ben ik al mijn hele leven werkzaam in de techniek en krijg het in de meeste gevallen wel opgelost. En ik wordt dan ook regelmatig gevraagd om naar een probleem te kijken omdat anderen geen idee meer hebben wat er mis kan zijn. En dan blijkt best vaak dat het heel simpel te verhelpen is.

De TS weet van zichzelf het beste of hij over voldoende kennis beschikt om de printer te kunnen repareren. Maar ik lees ook "dat het einde verhaal is". Dat impliceert m.i. dat de TS niet de middelen en/of kennis bezit om dit varkentje zomaar te wassen. Al denk ik wel dat het alsnog kan lukken
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Chris_Creality schreef: 13/02/25, 17:01 Conclusie: het ligt niet aan het MacBook of de software (Cura) of ontbrekende drivers, het probleem zit in het main-board van printer 1.
Nogal kort door de bocht. Het zou kunnen, maar hoeft niet zo te zijn. Het betreft niet alleen hardware maar ook software, waaronder dus een specifieke driver. Er zijn zoveel parameters en mogelijkheden. Maar ik zie nog steeds de Windows machine niet in beeld, dus tja, ik zie nog steeds mogelijkheden, al zijn ze natuurlijk niet heilig.
Laatst gewijzigd door Rob52 op 13/02/25, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Als je het waard vind zou je er ook een nieuw moederbord in kunnen zetten .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Het kan nog steeds in de de driver zitten, het kan zijn dat de printers niet precies hetzelfde zijn, Creality heeft nog wel eens gewisseld met de borden, ik zou zoals Rob al steeds aangaf, het toch nog met een Windows machine proberen met de passende driver, en uiteindelijk een ander moederbord is dan volgende optie, maar dan moet die lijm ook van de stekkertjes, dus mogelijkheid zonder kabels (alleen voeding en display) zou ik dan ook nog eerst proberen.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Chris_Creality
Netherlands

Bericht door Chris_Creality »

Ik ben een redelijke nerd, kan programmeren, weet van van elektronica en stappenmotoren en ben ook niet bang voor een soldeerbout. De afgelopen week ben ik elke dag wel een paar uur met die printer in de weer geweest, en zelfs hulp van anderen hier gehad (waarvoor nogmaals dank). Ik loop echt niet weg voor een uitdaging

Maar het lijkt erop dat het het mainboard is en dat vervangen lijkt mij ook niet heel zinvol. Zo’n board kost al snel 100 euro (als je überhaupt al weet welke je moet hebben), terwijl je een hele tweedehands CR10 printer voor 100 euro van Marktplaats haalt.

Maar ik wil geen Creality meer. Ik heb met verbijstering op de fora’s van deze club gezeten. De documentatie, ondersteuning, instructie video’s en klankbeoordelingen zijn zo slecht dat je je afvraagt hoe zij überhaupt nog printers verkopen. Wat een amateuristische prutsers.

Al klikkende kwam ik op Prusa uit. Aanmerkelijk duurder, maar veel betere kwaliteit lijkt het. Hebben jullie daar ervaring mee? Of een ander merk dan Creality? Ik moet gewoon weer een printer hebben. Niets fancy’s maar ik gebruik hem zo vaak, ik mis hem nu al.

Komend weekend zal ik de stekker truuk nog proberen (en er hier verslag van doen), maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Prusa is het neusje van de zalm. Goede kwaliteit, Europees product en ultieme klantenservice (aftersales). Maar het mag ook wat kosten. Lees de reviews maar. Heel veel Chinese printers zijn uiteindelijk Prusa kloons. Vraag maar eens aan Wim62 hoe zijn originele Prusa bevalt.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Ook de printers van Prusa kunnen net als andere merken problemen krijgen. Dus door veel geld uit te geven koop zeker niet de garantie dat een Prusa printer altijd probleemloos zal werken.

En om nu heel stellig te beweren dat Creality amateuristische prutsers zijn vind ik wel erg ver gaan. Het zit m.i. veel meer bij de gebruikers die onvoldoende kennis van de materie hebben. Want hoe vaak lees ik hier niet dat gebruikers met het kijken van Youtube video's en vele vragen op het forum er nog steeds niet uit komen als er problemen zijn. De stemming slaat dan heel vaak om naar klagen over de kwaliteit van de printer en dat het waarschijnlijk goedkope rommel is. En als je dan topics terug leest is er nooit iemand anders gevraagd om ook eens naar de printer te kijken, maar heeft de gebruiker het in z 'n eentje geprobeerd op te lossen. En dan mag je misschien toch concluderen dat de gebruiker eigenwijs is of toch echt te weinig technisch inzicht heeft om zijn probleem op te lossen. En dat is niet erg, want ieder mens heeft zijn eigen kwaliteiten. Maar erkennen dat je er toch net niet genoeg vanaf weet is en blijft lastig voor de gemiddelde mens
Chris_Creality
Netherlands

Bericht door Chris_Creality »

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb toch wel zoveel zelfvertrouwen dat ik zo’n 3d printer zou moeten begrijpen (zie bijvoorbeeld https://demoor-orrery.com/ voor mijn kunnen, het project wat me trouwens bij de 3d printer bracht).

Maar misschien is dit wel illustratief voor de CreaHell:
Als je de printer nieuw uit de doos haalt en je de handleiding gaat volgen moet je op een gegeven moment de SD kaart in de printer steken en hij past er niet in. Het heeft me denk ik een uur gekost om erachter te komen dat je de kaart er verkeerd om moet insteken. Nergens, op geen enkel filmpje, wordt er door CreaHell op gewezen dat hij er zo om in moet.
Het is een club Chinese nerds die het ene probleem met het volgende probleem aan het oplossen is. Het is chaos onder de motorkap.

OK, genoeg gescheld. Dit weekend de kabel-test en daarna door naar de vuilnisbelt.
Of heeft iemand hier interesse? Ik heb er twee, de V2 zou het moeten doen.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Chris_Creality schreef: 13/02/25, 21:44 Al klikkende kwam ik op Prusa uit. Aanmerkelijk duurder, maar veel betere kwaliteit lijkt het. Hebben jullie daar ervaring mee?
Daar kan ik wel een antwoordt op geven . Na een aantal jaren te hebben gesnuffeld aan een chinese Anet A6 printer ben ik ook overstag gegaan naar Prusa . Ik had er ook al heel veel over gelezen en gezien . In eerste instantie zou ik voor de mk3 gaan , maar toen kwamen ze met de mk4 op de markt .
En toen hebt ik toegeslagen en hebt de kit versie besteld .
Zodat ik hem van A t/m Z zelf in mekaar kon zetten want daar leer je de printer meest mee kennen .
Toen eind 2024 de upgrade kwam om de mk4 naar een mk4s hebt ik dezen kit er ook opgezet , en ben er tot nu aan toe zeer tevreden over .
Nu ben ik mij al aan het oriënteren naar de core one kit zodat ik tegen die tijd mijn mk4s kan ombouwen naar de core one .
Maar ik hebt nog geen moment spijt van de Prusa printers gehad , oké ze kosten dan wel wat meer dan andere printers maar dan hebt je ook wel degelijk iets in huis .
Dus ik kan het uit mijn ervaring alleen maar aanbevelen mits je er het geld aan wil uitgeven .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
PrintEngineer
Netherlands

Chris_Creality schreef: 01/02/25, 11:44 Ik heb al jaren, tot volle tevredenheid, een Creality CR10-S Pro.
Je begon dit topic met bovenstaande zin die zegt "tot volle tevredenheid". Dan is de stemming over de CR10-S in korte tijd wel veranderd. Ik begrijp uiteraard dat je gefrustreerd bent over het feit dat de printer nu niet goed meer werkt, maar je was tot het probleem zich voor deed tevreden. En een paar pagina's verder praat je compleet anders over de printers van Creality. En ja, je mag natuurlijk denken wat je wilt, het zijn jou gedachten. Alleen is het m.i. niet helemaal eerlijk om alles wat van Creality is nu met de grond gelijk te maken. En nee, voordat je vraagt of ik aandelen of printers van Creality heb. Dat antwoord is nee en blijft ook nee
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Dat iemand jaren lang tevreden over een merk is en daarna niet meer is een heel normaal verschijnsel .
Ik hebt jaren lang Opel gereden , en hebt een keer mogen proeven aan een VW . De VW is gebleven en bij mij komt nooit meer een Opel .
De een houd van de moeder en de ander van de dochter 😂
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer