Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Er zijn apps voor iPhone en Android, waarmee je kan 3D scanneneen eigen 3d ontwerp maken
Moto Guzzi vogel
-
nog helemaal nat achter de oortjes... ik begin net... maar dit is wat ik nu zoek... daar zit ik al een tijd aan de denken...
Toegevoegd in 49 minuten 20 secondes:
dit is een goeie... hier ga ik eens mee stoeien... thnx
Ik heb al even zitten stoeien, je zou er een lithophane van kunnen maken zonder kader, één normaal en één in spiegelbeeld die je daarna op elkaar moet plakken, maar dan heb je wel een beter foto nodig dan wat ik nu heb kunnen vinden.
Toegevoegd in 3 minuten 21 secondes:
En dan??henryschippers2023 schreef: ↑03/12/24, 18:03 Er zijn apps voor iPhone en Android, waarmee je kan 3D scannen
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Voordat ik een 3D scanner had, nam ik een foto met ook een muntstuk of ander meetbaar object. In jouw geval moet de kijkhoek van de foto de kromming zien. De foto importeer je in je 3D CAD programma (ik neem nu even aan dat als je spreekt over "programmeren" je eigenlijk "ontwerpen" bedoelt) en je traceert de contoeren. Die zet je dan om in 3D geometrie. Wel kennis van 3D CAD software vereist.
En het muntstuk? Dat meet je op en je verschaalt je 3D ontwerp zodat de maat van het geïmporteerde muntstuk in je CAD overeenkomt met de werkelijkheid. Als je geen schuifmaat hebt om het muntstuk perfect op te meten, zoek je via Google de juiste afmetingen van het muntstuk,....
En het muntstuk? Dat meet je op en je verschaalt je 3D ontwerp zodat de maat van het geïmporteerde muntstuk in je CAD overeenkomt met de werkelijkheid. Als je geen schuifmaat hebt om het muntstuk perfect op te meten, zoek je via Google de juiste afmetingen van het muntstuk,....
Ultimaker 3 Extended / Ultimaker 2+
Anycubic Photon Mono X 6K / Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure (2X)
Revopoint Range + XYZPrinting 3D Hand Scanner 2.0
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / Chitubox / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
Anycubic Photon Mono X 6K / Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure (2X)
Revopoint Range + XYZPrinting 3D Hand Scanner 2.0
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / Chitubox / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
dit is helemaal geweldig.... thnxhenryschippers2023 schreef: ↑03/12/24, 18:03 Er zijn apps voor iPhone en Android, waarmee je kan 3D scannen
-
Toegevoegd in 1 minuut 27 secondes:PaulM schreef: ↑03/12/24, 20:34 Voordat ik een 3D scanner had, nam ik een foto met ook een muntstuk of ander meetbaar object. In jouw geval moet de kijkhoek van de foto de kromming zien. De foto importeer je in je 3D CAD programma (ik neem nu even aan dat als je spreekt over "programmeren" je eigenlijk "ontwerpen" bedoelt) en je traceert de contoeren. Die zet je dan om in 3D geometrie. Wel kennis van 3D CAD software vereist.
Ik heb helaas lang niet altijd tijd om te reageren of het forum in de gaten te houden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in