Bambulab ervaringen

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Jampot007
Netherlands

Bericht door Jampot007 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ik vind het een geweldige printer. Enige wat ik sporadisch irritant vind bij exotische filamenten... Bambu omgeving laat je niet vanuit de computer bewerken welke soort filament er in de AMS slot zit.

Dus je hebt een nieuwe materiaal PCTG wat de Bambu printer niet kent moet je eerst dat materiaal toevoegen voor je het filament inlaad in je printer. Mijn workflow normaal is dat ik het gewoon inlaad onder PETG wat qua temperatuur close enough is en dan kijk je bij het slicen wel wat je exact hebt. Nu loop ik alsnog 3 keer heen en weer terwijl dat juist niet des Bambus is.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Jampot007 schreef: 28/10/24, 22:34 Bambu omgeving laat je niet vanuit de computer bewerken welke soort filament er in de AMS slot zit
Dat kan je wel degelijk en doe ik zeer regelmatig, maar je doet dat niet vanuit de "prepare" tab maar vanuit "Device". Dan selecteer je de betreffende AMS en het AMS slot en klik je op het potloodje om de slot info te bewerken. Dit wordt dan onmiddelijk gesynchroniseerd naar de betreffende AMS
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing klipper op BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Jampot007
Netherlands

Bericht door Jampot007 »

Ah daar ga ik is naar kijken dan, thx voor de tip
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Ren je rot tussenstand: dank voor de input.

Wachten op een nieuw model is altijd natuurlijk een optie. Alleen heb je dan geen korting (?) en weet je niet OF er een nieuw model uitkomt.
Een bouwvolume van 30x30cm klinkt mooi maar de printer er om heen wordt ook een bakbeest.
Één van de redenen van mijn kijkrichting is dat ik merk dat ik nu alleen maar print op de Weistek, met 15x15cm bed. Waar ik niets kan instellen maar die wel altijd prima (PLA) print.
De tijd van zelf stoeien met een printer is een beetje voorbij vrees ik.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

3DWim schreef: 29/10/24, 17:54 Wachten op een nieuw model is altijd natuurlijk een optie. Alleen heb je dan geen korting (?) en weet je niet OF er een nieuw model uitkomt.
In dit geval rond Bambu weet je (ik) dat 100% zeker. Er komt wel degelijk een nieuw topmodel aan. Stond origineel gepland voor Q3 van 24 maar werd onlangs uitgesteld naar Q1 '25. Verder is er niks van gegevens rond bekend. Geen renders, geen specs, geen geruchten rond de prijs, niks. Dus als je kan wachten, zou ik wachten.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Hoi Wim het is heel eenvoudig en dan neem ik jou woorden die jij regelmatig gebruikt op dit forum ,( Er is niets leerzamer om je printer zelf in elkaar te zetten) .
Bij een Bambu is het een plug&play je kunt er bijna niets mee .
En jou kennende jij houd ook van het in elkaar zetten van een printer .
In mijn geval had ik ook voor een Bambu kunnen gaan , Maar het zelf in mekaar zetten leer je meer van van de werking van je printer .
En bij mijn printer kan ik alle onderdelen los bestellen en eenvoudig vervangen , dat gaat jou niet lukken bij een Bambu .
En als iedereen een Bambu printer willen aanschaffen dan kan dit forum wel sluiten , want Bambu is de beste printer die er is .
Je bent nu al dik 7 jaar bezig in het print wereldje , ik zou mijn centen niet op Bambu willen zetten .
Maar ja ieder zijn wil (PS: ik hebt een hele Breede rug) 😂
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Wim62 schreef: 29/10/24, 18:58 want Bambu is de beste printer die er is .
Niet echt, en al helemaal niet op het vlak van apparaat onderhoud en defecte onderdelen vervangen :p

Bambulab X1C + 4 AMS

3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Ch3vr0n schreef: 29/10/24, 19:27 Niet echt, en al helemaal niet op het vlak van apparaat onderhoud en defecte onderdelen vervangen :p
Dat zijn nu net dingen die je niet in een review op YT terug vind.
Maar jij bent hier ook de enige, toch ?, die hiermee te maken heeft gehad en goed geholpen is.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

3DWim schreef: 29/10/24, 22:07 Dat zijn nu net dingen die je niet in een review op YT terug vind.
Net daarom dat ik het vermeld ;) Maar ze hebben wel verdomd goeie documentatie in de wiki om alles zelf te vervangen met onderdelen die ze opsturen, dat maakt het feit dat je vb de hele printer behuizing en je toolhead moet slopen om bvb een simpele x-axis belt te vervangen er wel niet simpeler op als bvb bij een prusa :)

Bambulab X1C + 4 AMS

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in