Suikerspin

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 3 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
thebiker66
Berichten: 2
Lid geworden op: 14/08/24, 20:41
Netherlands

Suikerspin

#1

Bericht door thebiker66 »

Hallo, nieuw hier

heb een Sovol sv06 ,
nu heb ben ik een bestand aan het printen en halverwegen gaat er iets niet goed, hij maakt er een suikerspin van
weet ff niet hoe verder.

wie o wie kan me verder helpen
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 688
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Hoi Biker :)
 ! Bericht van: Ch3vr0n
Bericht gesplitst uit viewtopic.php?t=71-oplossen-min-temp-error-in-marlin, en naar z'n eigen topic in het correcte gebied
Heb je een foto van het probleem of een timelapse? Als je een warboel aan filament bedoeld, typisch genaamt spaghetti. Zijn de 2 meest voorkomende oorzaken

- Slechte bed adhesie (print losgekomen)
- slechte laag verbinding waardoor vb een stukje van het geprintte model is losgekomen waardoor de printer bij volgende lagen niks meer heeft om de nieuwe laag op vast te leggen, en dus maar wat in de lucht begint te printen
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 422
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#3

Bericht door PrintEngineer »

Een slechte bed hechting hoeft niet te betekenen dat het filament van een matige kwaliteit is. Veel vaker is het een combinatie van dingen. Denk aan zaken als een verkeerde bed/nozzel afstand, heatbed niet schoon, under extrusion etc.
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 395
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#4

Bericht door 3DWim »

Hallo ???,
Print je al lang en hoeveel ervaring heb je dus met je printer. Wat print je zo al? Waarmee (materiaal) print je?
Is dit de eerste keer dat dit gebeurd?
Wat heb je zelf al geprobeerd?

je mag best iets meer vertellen over wat er gebeurt.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
thebiker66
Berichten: 2
Lid geworden op: 14/08/24, 20:41
Netherlands

#5

Bericht door thebiker66 »

ik print nog niet zo lang,
wil graag de sovol sv06 naar een fabrieksinstelling weer terug zetten,maar weet niet hoe.
ik print met pla en print hoofdzakelijk standaard dingen
ik kom uit Eerbeek en kan best wat hulp kunnen gebruiken

mocht er iemand uit de buurt komen ,hoor ik dit graag
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 680
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

Heb je al eens op hun Wiki pagina gekeken? Als je de reset naar fabrieksinstellingen niet in het menu kunt vinden, maar daar zou het ergens moeten staan, kun je de nieuwste firmware er opzetten. Dan is hij ook terug naar fabrieksinstellingen. Video op hun Wiki pagina om firmware te installeren..
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 688
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#7

Bericht door Ch3vr0n »

Dan doet sovol het anders dan wat de meesten doen? Want een firmware update zou juist enkel de firmware mogen updaten en je instellingen NIET resetten. Want als PID tuning hebt gedaan zou je dat ook mogen opnieuw doeen, en onder normale omstandigheden hoeft dit niet. Ti's uiteraard wel te proberen
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 680
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#8

Bericht door Rob52 »

Ga er echt maar niet vanuit dat bij een firmware update je instellingen bewaard blijven, het is niet mijn ervaring. Nieuwe firmware betekent vaak ook gewoon nieuwe start. Maar het zal ook wel merk afhankelijk zijn.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 688
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#9

Bericht door Ch3vr0n »

Da's zeker ook goed mogelijk. Als ik de firmware van m'n CR10 max bijwerk blijft alles netjes bewaard,
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Banditoz
Berichten: 174
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#10

Bericht door Banditoz »

Als de instellingen in de frimware zijn gedaan ben je ze denk ik kwijt. Bij klipper heb je het config bestand en die bkijft wel staan als je klipper updates doet. En je kunt natuurlijk een backup maken. In marlin weet ik niet of de instellingen blijven staan. Voor de topicstarter is het misschien juist de bedoeling dat alle instellingen gereset worden?
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast