Welk programma om zelf uitgesproken vormen te tekenen Onderwerp is opgelost

Zit je met een vraag rond het gebruik van de ontwerpsoftware, die horen hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 4 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 361
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#11

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Zelf teken ik al jaren met Tinkercad en heb niet de indruk dat de ontwerpen van slechte kwaliteit zijn. Wel heb je bij Tinkercad beperkte mogelijkheden t.a.v. van het veel uitgebreidere Autodesk. Tinkercad is ooit ontwikkeld als tekenprogramma voor jonge kinderen. Dat is steeds ietsjes uitgebreid tot wat het nu is en blijft tot de dag van vandaag gratis en makkelijk te gebruiken. Maar wil je een veel uitgebreider tekenprogramma gebruiken zijn die er ook, zelfs ook gratis. Meestal moet je jezelf dan wel registreren voordat je er gebruik van kunt maken. Andere forumleden die dergelijke programma's gebruiken kunnen je wel helpen met hoe je daar komt en hoe je jezelf aanmeld
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Outliner
Berichten: 34
Lid geworden op: 26/05/24, 19:09
Netherlands

#12

Bericht door Outliner »

dus als ik met tinkercad een ontwerp maak en opsla als 3mf, door mijn slicer werp, en als gcode uitprint, blijft hij mooi glad?
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 618
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#13

Bericht door Rob52 »

Met de "beperkingen" zoals in de voorbeelden getoond. Maar als je het maximale aantal zijden gebruikt ziet het er meestal prima uit is mijn ervaring.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Wim62
Berichten: 444
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#14

Bericht door Wim62 »

Outliner schreef: 28/05/24, 09:57 dus als ik met tinkercad een ontwerp maak en opsla als 3mf, door mijn slicer werp, en als gcode uitprint, blijft hij mooi glad?
Ik denk dat je een ontwerp in tinkercad niet als 3mf kunt opslaan maar als stl bestand .
En hoe je het getekend hebt komt het ook uit te zien na het printen .
En of het dan net zo glad wordt licht ook aan de printer , filament, ect en ect .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 618
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#15

Bericht door Rob52 »

Je kunt met Tinkercad een bestand alleen exporteren naar .OBJ of .STL Ook is het mogelijk naar een GLTF bestand te exporteren.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten