Even voorstellen
-
Even voorstellen
Hallo Allemaal,
Recent heb ik dit forum ontdekt. Hierbij wil ik me even voorstellen.
Mijn naam is Gwenda, ik heb een Bambu Lab X1C printer met 3 x AMS erbij. Deze printer bevalt me goed. Ik heb weinig issues met het printen van modellen die ik op het internet vindt. Ik ben echter toe aan een stapje verder. In die zoektocht ben ik dit forum tegen gekomen.
Recent heb ik dit forum ontdekt. Hierbij wil ik me even voorstellen.
Mijn naam is Gwenda, ik heb een Bambu Lab X1C printer met 3 x AMS erbij. Deze printer bevalt me goed. Ik heb weinig issues met het printen van modellen die ik op het internet vindt. Ik ben echter toe aan een stapje verder. In die zoektocht ben ik dit forum tegen gekomen.
Bambu Lab X1C + 3 AMS
Laat maar weten wat.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Goed punt, wat is dan het stapje verder.
- ik wil zelf dingen ontwerpen en dan printen. Wat is een goed ontwerppakket?
- ik print vooral PLA en PETG. Ik zou graag in andere materialen printen, war moet ik rekening mee houden?
- ik gebruik nu bambu studio als slicer, zijn er mogelijk alternatieven? Ik ben tevreden met deze slicer. Mogelijk kan ik er meer uithalen
- beter en materiaal. Ik gebruik nu veel spullen die ik bij bambu lab koop. mogelijk zijn er veel betere en attractievere bronnen voor materiaal. Daar wil ik ook meer over weten.
Onderwerpen genoeg dus.
- ik wil zelf dingen ontwerpen en dan printen. Wat is een goed ontwerppakket?
- ik print vooral PLA en PETG. Ik zou graag in andere materialen printen, war moet ik rekening mee houden?
- ik gebruik nu bambu studio als slicer, zijn er mogelijk alternatieven? Ik ben tevreden met deze slicer. Mogelijk kan ik er meer uithalen
- beter en materiaal. Ik gebruik nu veel spullen die ik bij bambu lab koop. mogelijk zijn er veel betere en attractievere bronnen voor materiaal. Daar wil ik ook meer over weten.
Onderwerpen genoeg dus.
Laatst gewijzigd door gwenda1024 op 09/12/24, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Bambu Lab X1C + 3 AMS
Welkom Gwenda, laat ons maar eens weten wat je zoal print en je interesses naar uit gaat, met zo'n mooie printer is het gewoon jammer om alleen maar voorgekauwde dingetjes van internet te halen, zelf iets verzinnen en ontwerpen is dan vele malen leuker, begin eens met het kijken naar b.v. TinkerCad, wil je verder dan zou je naar de free versie Fusion360 kunnen gaan, of FreeCad (wel wat zwaardere leercurve).
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
-
Hoi Hardy,
Dank voor je tip. Ik ga ze meteen uitproberen. Ik heb wel wat ervaring met CAD programmatuur, vooral in 2D. Je raakt precies mijn punt. Het is zonde om met deze printer alleen maar dingen van het internet te halen. Er zit veel meer in.
Bambu Lab X1C + 3 AMS
-
PrintEngineer
Tinkercad werkt goed voor beginners zonder teken ervaring, maar deze applicatie valt niet werkelijk in de categorie CAD tekenprogramma’s. Het is hoofdzakelijk knippen, plakken, kopieëren en verschalen van standaard elementen. Uiteraard leuk om mee te starten, maar voor iemand die al CAD ervaring heeft is het waarschijnlijk te simplistisch
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Met tinkercad kun je de ontwerpen ook exporteren naar fusion360 om het verder uitwerken maar je moet wel fusion 360 hebben .
Wat ook een probleem kan geven bij bambu dat je er bijna geen Tpu filament mee kunt printen , alleen de orginale Tpu van bambulap zelf maar die zijn behoorlijk stijf en nogal duur .
Wat ook een probleem kan geven bij bambu dat je er bijna geen Tpu filament mee kunt printen , alleen de orginale Tpu van bambulap zelf maar die zijn behoorlijk stijf en nogal duur .
Laatst gewijzigd door Wim62 op 09/12/24, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
Welkom @gwenda1024,
Ik ontwerp prima met SketchUp Pro.
Ik ontwerp prima met SketchUp Pro.
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Ik zou voor een aantal dingen ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken. Je zult niet alles vinden maar al wel een deel.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Welkom Gwenda,
Je geeft aan alleen filament van Bambu Lab zelf te gebruiken. Alhoewel dat prachtig filament is dat zonder problemen te gebruiken is, is het helemaal niet nodig om je tot dat merk te beperken.
Ik gebruik PLA van o.a. 123-3D (Jupiler), Real, Esun en Sunlu zonder problemen. je moet wel eerst even een testprint en een bijpassend filament profiel maken. Maar daarna printen deze merken prima met een Bambu Lab printer.
Ik print met een maximum snelheid van 200 mm/s, als je sneller wilt zul je misschien PLA moeten nemen dat speciaal voor hoge snelheid gemaakt is.
Wat je wel moet beseffen is dat je TPU niet via de AMS kan printen
Ik heb met veel succes met TPU geprint van Overture, Helaas staat er op de spoel geen flexibiliteits-code, maar ik gebruik het o.a. om banden voor speelgoed auto's te printen.
En met goede instellingen zal ook zachter, elastischer TPU te doen zijn. En zoals bij alle TPU, lekker langzaam printen.
Je geeft aan alleen filament van Bambu Lab zelf te gebruiken. Alhoewel dat prachtig filament is dat zonder problemen te gebruiken is, is het helemaal niet nodig om je tot dat merk te beperken.
Ik gebruik PLA van o.a. 123-3D (Jupiler), Real, Esun en Sunlu zonder problemen. je moet wel eerst even een testprint en een bijpassend filament profiel maken. Maar daarna printen deze merken prima met een Bambu Lab printer.
Ik print met een maximum snelheid van 200 mm/s, als je sneller wilt zul je misschien PLA moeten nemen dat speciaal voor hoge snelheid gemaakt is.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Wat je wel moet beseffen is dat je TPU niet via de AMS kan printen
Ik heb met veel succes met TPU geprint van Overture, Helaas staat er op de spoel geen flexibiliteits-code, maar ik gebruik het o.a. om banden voor speelgoed auto's te printen.
En met goede instellingen zal ook zachter, elastischer TPU te doen zijn. En zoals bij alle TPU, lekker langzaam printen.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen