Even voorstellen

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
Barbara
Netherlands

Bericht door Barbara »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Welkom Gwenda,

Je geeft aan alleen filament van Bambu Lab zelf te gebruiken. Alhoewel dat prachtig filament is dat zonder problemen te gebruiken is, is het helemaal niet nodig om je tot dat merk te beperken.
Ik gebruik PLA van o.a. 123-3D (Jupiler), Real, Esun en Sunlu zonder problemen. je moet wel eerst even een testprint en een bijpassend filament profiel maken. Maar daarna printen deze merken prima met een Bambu Lab printer.
Ik print met een maximum snelheid van 200 mm/s, als je sneller wilt zul je misschien PLA moeten nemen dat speciaal voor hoge snelheid gemaakt is.
Wim62 schreef: 09/12/24, 14:32 Wat ook een probleem kan geven bij bambu dat je er bijna geen Tpu filament mee kunt printen , alleen de orginale Tpu van bambulap zelf maar die zijn behoorlijk stijf en nogal duur .
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Wat je wel moet beseffen is dat je TPU niet via de AMS kan printen
Ik heb met veel succes met TPU geprint van Overture, Helaas staat er op de spoel geen flexibiliteits-code, maar ik gebruik het o.a. om banden voor speelgoed auto's te printen.
En met goede instellingen zal ook zachter, elastischer TPU te doen zijn. En zoals bij alle TPU, lekker langzaam printen.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Dat klopt wel wat je zegt Barbara , Maar als je 3x een AMS hebt is het toch makkelijk als er ook gewoon TPU in kan van wegen dat TPU veel vocht onttrekt van de omgeving waar deze zich in bevind .
Nu moet je weer extra handelingen uitvoeren om een printje te maken in TPU .
Dat is een gemiste stap van Bambu .
Het kan wel met een AMS maar dan moet je een andere teflon buis op aansluiten .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Wim62 schreef: 10/12/24, 19:04 van wegen dat TPU veel vocht onttrekt van de omgeving waar deze zich in bevind .
Ik denk dat dat vreselijk meevalt. Ik heb al geruime tijd, is meer dan 2 jaar, verschillende rollen TPU liggen. En in al die tijd heb ik nog nooit een rol in de droogtrommel hoeven leggen vanwege te veel vochtopname. En ook die hebben soms meerdere dagen aan de printer gehangen zonder enige bescherming.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ja dat kan kloppen maar ik hebt op een Bambu forum gelezen dat TPU buiten de AMS maar vocht aan trekt dan in de AMS .
En dan hebben ze minder blops .

Maar je weet hoe het gaat bij een breekt het filament op de rol en een ander laat hem op de printer zitten en weer een ander droogt zijn filament altijd voor het printen . dus het is maar net wat je zelf het beste vind .👍

Kwam ik toevallig tegen http://nl.custom-plastic-molding.com/in ... 86064.html
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Ik heb zelfs helemaal niks om te drogen, de luchtvochtigheid bij mij op zolder is gemiddeld zo'n 75%, al mijn filament (PLA, PLA+,PETG,TPU, ABS) ligt gewoon open en heb ook nergens last van, ook TPU van een paar jaar oud print prima, en ja, bij mij breekt het PLA filament soms wanneer het aan de printer blijft zitten, maar dat blijkt geen vocht probleem te zijn.

Toegevoegd in 2 minuten 59 secondes:
gwenda1024 schreef: 09/12/24, 12:24 Wat is een goed ontwerppakket?
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Volgens mij is dit oorspronkelijk het voorstel topic. wellicht beter om een apart topic te starten met allerhande 3D knutsel software.
Ik wil mijn 3D knutselwerk liever voorzien van realistisch licht etc.
ARKO_021-door Li web.jpg
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Sorry, maar je heb gedeeltelijk wel gelijk, maar "Gwenda 1024" vraagd hier toch na in dit topic, en hoezo 3d knutselsoftware, je werk zelf nog steeds met Sketchup weten we, heel erg goed voor interieur/architectuur, maar veel minder geschikt voor het werk hier, het kan allemaal wel, maar voor parametrisch 3D ontwerpen is er toch veel beter geschikte software, tevens is Sketchup inmiddels ook niet meer als freeware te verkrijgen.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
3D Wens Shop
Contacteer:
Netherlands

Bericht door 3D Wens Shop »

Welkom op het forum Gwenda,

Goed om te zien dat je meteen hebt geïnvesteerd in een goede 3D printer. Dat scheelt je een hele hoop irritatie die je meer hebt bij goedkopere printers. Voor deze printer kun je het beste Bambu slicer blijven gebruiken. Dit is namelijk de slicer die volledig is ingericht voor de Bambu printers. Geen andere slicer die daar aan kan tippen, naar mijn mening.
Voor het 3D tekenen kan je Autodesk Fusion gratis gebruiken en als je wilt modelleren is Blender een goed programma.
Ben je nog op zoek naar goed filament dat ondersteund wordt door Bambu dan ben je bij mij aan het juiste adres. Tot eind dit jaar gaat mijn voorraad filamenten met hoge kortingen weg, dus wees er snel bij.
3D Printers: Bambu Lab X1C + AMS, Bambu Lab P1S + AMS, EPAX X1,
3D Scanner: 3DMakerPro Moose
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in