Mijn nieuwe knutselhoekje

Algemeen forum
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 230
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

Mijn nieuwe knutselhoekje

#1

Bericht door PrintEngineer »

De berging is sinds een aantal jaren de plek waar mijn printers staan. Het aantal vierkante meters is beperkt en het was steeds schipperen om alles een plekje te geven. Er stonden gewoonweg teveel losse dingen die wel vaak gebruikt worden. Dat moest dus anders om meer efficiëntie uit de vierkante meters en hoogte te halen. Dus heb erover nagedacht en kwam op het idee om de combiflip stelling te gaan gebruiken. Dat is de opvolger van de bekende combiclip van het vroegere Overtoom. Na een grondige opruimactie en herinrichting heeft de stelling zijn plekje gekregen. Het bovenste deel maak ik nog rondom dicht, zodat stof geen issue vormt. Dus het begin is er

Afbeelding
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Wim62
Berichten: 356
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#2

Bericht door Wim62 »

Het is toch leuk dat je het 3d printing niet opgegeven hebt ondanks het geluid wat een hinder was 👍.
Dit is een mooie oplossing voor je hobby , ga zo door 👌
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 109
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#3

Bericht door Frits »

Het ziet er heel bruikbaar en netjes uit.
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 230
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#4

Bericht door PrintEngineer »

Op dit idee moest ik eerst even broeden, en nu het er staat zeer blij mee. Aan de binnenkant komt ook nog een klein gereedschapbord voor o.a. de tangetjes. Geluidsisolatie komt er niet in, want de machines die erin komen zijn al redelijk stil. De XYZ Davinci 2.0 duo die nu nog op de foto staat gaat verdwijnen. Hij is qua formaat te groot en het bouwvolume is te klein. En nog een nadeel, hij heeft geen card slot, dus moet altijd aan een computer hangen. Dus voor geïnteresseerden, de Davinci is te koop
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 591
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#5

Bericht door Ch3vr0n »

Voor de plek die dat ding in pakt, kan je wss een bambu of prusa XL neerploffen :)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast