soarkraft files

probleem soarkraft files

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 2 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
sneewman
Belgium

soarkraft files

Bericht door sneewman »

Hallo Allemaal.

Ik heb een Bambulab X1Carbon printer. Daar ben ik heel tevreden over. Printen van PLA gaat uitstekend. Ziet altijd pefect uit. Nu heb ik 2 zwevers van Planeprint afgedrukt met LW PLA. Lukte in het begin niet zo best maar heb nu een goed resultaat met Colorfabb LW-PLA-HT. Ik heb de .sjon files van Soarkraft gedownload en gebruikt in de orcaslicer. Ben nu gestart met een model van Soarkraft zelf. Gebruik uiteraard de instellingen van van Soarkraft in de orcaslicer. Het merkwaardige is dat een aantal instellingen van de Soarkraft files in de slicer niet worden overgenomen tijdens het slicen. Veranderen van de Infill of de walloops heeft geen enkel effect. De geprinte vleugel is heel licht maar ook heel zwak. De infill van de vleugel is een raster van 3.5 cm x 3.5 cm terwijl ik de infill gyroid 6 % van de orcaslicer heb ingesteld. Ik heb dit nog niet meegemaakt. Kan het zijn dat er in de .stl file een optie gebruikt wordt om dit mogelijk te maken. Dus de instellingen van de orca slicer negeren. Een moeilijke maar misschien weet iemand wat er allemaal kan.

Groeten Frans.
NineLizards
Netherlands

Bericht door NineLizards »

Een STL file bevat dacht ik geen informatie over infill en dergelijke, nee.

(Wel een goede printer ;-) volgens een mede X1C gebruiker :-) )
Bambu Labs X1C + Ams / Dremel 3D20
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Klopt, een stl bestand bestaat alleen maar uit de beschrijving van driehoeken die het object vormen. De slicer maakt er een printbare g-code van. Het g-code bestand bestaat uit diverse besturingsinstructies, maar er is daar geen specifieke code voor infill. Infill wordt op dezelfde manier geprint als andere delen, alleen zal in veel gevallen de geprinte structuur opener zijn, maar de instructies voor het printen zijn eender. In de slicer bepaal je de structuur van de infill, net als bijvoorbeeld de laaghoogte, temperatuur en snelheid.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in