Defect Creality K1 Max

Hulp voor herstelling

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 2 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
DylanVK
Berichten: 1
Lid geworden op: 11/05/24, 15:03
Belgium

Defect Creality K1 Max

#1

Bericht door DylanVK »

Hallo!


ik heb 9 maand geleden een Creality K1 Max gekocht (super tevreden over het product)


1 maand geleden, had in een afgebroken stukje fillament in mijn printkop. Ik heb deze succesvol er uit gehaald, maar het leek me een ideaal moment om toen mijn nozzle te veranderen naar een nieuwe hardened steel nozzle (ipv de stock brass nozzle). Ik had Carbon fiber fillament die ik graag eens wou gebruiken.

Maar toen is het volledig misgelopen, er moet ergens een lekje geweest zijn waardoor er een heleboel fillament is beginnen lekken in mijn print kop.
Ik kreeg enorm veel stringing + slechte prints. Na enkele prints/dagen had ik dan het idee om m'n stock brass nozzle terug te installeren, maar toen merkte ik op dat ik dus een lekje voorhad.

Ik dacht, ik vervang alles met de replacements die ik bij de printer gekregen had. Echter lukt dit niet, de inbus vijzen die ik moet losmaken, zitten volledig vast en er is een grote kans dat ik de inbus kopjes kapot maak (deze zitten vol met fillament)

Kan er me iemand helpen, als er in België of dicht bij de grens met Nederland, bedrijven zijn die herstellingen doen aan 3d printers?

Ik blijf hier liever zelf vanaf om geen dingen kapot te maken. Creality gecontacteerd maar zij kunnen dit niet herstellen voor mij, ik moet hun filmpjes volgen om dit te doen. Maar ik zie me die hele printer niet opendoen, terug in elkaar krijgen zal een ramp worden.


Dus bij deze een oproep, zijn er mensen hier of kennen jullie bedrijven die dit doen? Ik zou dit graag op factuur laten herstellen daar de printer is gekocht op mijn bedrijf en niet prive.


Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groeten
Dylan VK
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 361
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#2

Bericht door PrintEngineer »

Jammer dat het zo is misgegaan, maar je ziet het best wel vaak dat er bij de eerste keer een nozzel wisselen fouten worden gemaakt. De meest gehoorde fout is het niet juist aandraaien van de nozzel, zodat er een kier tussen de teflon heatbreak en de nozzel ontstaat. Het gevolg is dan dat het filament op plekken komt waar het niet hoort.

De vraag die het bij mij oproept is, heb je de nozzel koud of warm gewisseld? De enige juiste methode is om de extruder eerst op te warmen en dan pas de nozzel te verwijderen. Als de boel eenmaal los en koud is, kan je alles goed schoonmaken en daarna kan het handvast) weer in elkaar gezet. Vervolgens warm je de extruder opnieuw op en draait dan pas alles met de juiste kracht aan. Niet te vast natuurlijk, want het blijft kwetsbaar materiaal. In jou geval zul je dus ook eerst de extruder moeten opwarmen om alles te kunnen demonteren. Vaak is dat een kwestie van voorzichtig te werk gaan, want filament dat al een tijdje heet is geweest kan behoorlijk uitharden en de boel blokkeren
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 618
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Het is natuurlijk allemaal napraten omdat het "kwaad" reeds geschied is. Maar volgens de specificaties van de Creality K1 Max is de maximale extruder temperatuur al 300 graden. Dus was een nozzle wissel niet echt nodig geweest. De standaard had het ook wel geklaard.

Wat betreft de inbusboutjes. Die kun je waarschijnlijk gewoon loshalen wanneer je de hele handel voorzichtig warm stookt. Bij kamertemperatuur werkt het filament als een lijmverbinding, maar eenmaal heet gestookt kun je de meeste onderdelen zonder probleem lossen. Als alles de juiste temperatuur heeft dan druk je met de inbussleutel ook zo het filament uit de kop.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 640
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#4

Bericht door Ch3vr0n »

Ik heb wel schroef-/boorkoppen ergens liggen denk ik om "zotgedraaide" schroeven uit te boren en dan uitschroeven maar in de praktijk ook nog niet gedaan. Welke gemeente precies (volledig adres uiteraad nog niet nodig). Als er geen anderen anderen kunnen komen kan ik misschien wel heen en weer komen, factuur zou geen probleem zijn en details zouden later kunnen uitgewerkt worden. Eerst even afwachten of er geen anderen zijn, want ik woon in een hoekje van west-vlaanderen.

Nozzle wissel doe ik ook soms als de ene verstopt zit door heat creep, wissel ik em uit terwijl ik me bezig hou met die andere te deblokkeren, soms werkt de nozzle opwarmen tot 300° niet als het probleem gewoon compleet boven de nozzle zit
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten