Cura profile for CR-10 SE Onderwerp is opgelost

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 422
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#11

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Bij de voor gedefinieerde profielenn in Cura is meestal al een stukje start en end code aanwezig. Het kan natuurlijk zijn dat het profiel dat je hebt gekozen iets in de start code heeft staan waar de firmware niet mee overweg kan
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
wim.dej
Berichten: 8
Lid geworden op: 19/03/24, 09:03
Netherlands

#12

Bericht door wim.dej »

Wat voor software erop een CR-10 SE loopt, weet ik niet.
De meeste gkode worden uitgevoerd door de CR-10 SE, die ook de Creality Ender 3 V2 ook uitvoert.
Als ik bv de start gcode van de Ender 3 V2 gebruik, dan wordt het levellen en homen uitgevoerd. Daarna begint de temp. En meestal loopt hier de CR-10 SE vast.
Ik moet dan de printer uitzetten en kan opnieuw beginnen. Maar de geodesie worden dan opnieuw uitvoert totdat de temperatuur. weer gaat lopen. Dan opnieuw een vastloper.
Op de CR-10 staat de nieuwste firmware en een reset naar factory geeft geen veranderingen.
Ik verwacht ook net zoals wordt aangegeven, dat een bepaalde geCode niet succesvol verloopt in de CR-10.
welke dat is weet ik niet, want mij kennis omtrent geodesie zijn beperkt.
Daarom ook de vraag of iemand een juiste start geodesie kent voor de CR-10 SE.
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 300
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#13

Bericht door Hardy »

Lijkt mij een printer probleem, niet de software, maar misschien een defecte thermistor/heater cartrigde of eventueel kabelbreuk/stekker.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 422
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#14

Bericht door PrintEngineer »

Als je ziet dat er een temperatuur begint op te lopen werkt die betreffende thermistor. De vraag is alleen wel of je beide temperaturen tegelijk ziet oplopen of maar eentje?
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 9
Lid geworden op: 29/07/24, 12:50
Netherlands

#15

Bericht door Zappa »

En als een niet de gewenste temperatuur haalt dan zou je toch een melding verwachten. Dat doet die blijkbaar niet.

Hoelang heb je de printer? En heeft die eerder wel goed geprint?
Currently using: Prusa i3 MK3S+, BambuLab X1c, PrusaSlicer, BambuStudio
Afbeelding
"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open." FZ
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 300
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#16

Bericht door Hardy »

Bij een vastloper krijg je geen melding, want de controller doet het gewoon niet meer, de oorzaak kan natuurlijk overal liggen, bv een defecte voeding(of slechte verbinding) die in elkaar klapt zogauw er meer stroom getrokken wordt, dit heb ik zelf allemaal al mee gemaakt :D
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
wim.dej
Berichten: 8
Lid geworden op: 19/03/24, 09:03
Netherlands

#17

Bericht door wim.dej »

Ik heb de gisteren avond een overzicht gemaakt van de opstart gcodes die ik gedaan heb met de CR-10 SE. Zie pdf
De kopie van de gcode uit Creality print slicer naast de gcode van Ender-3 V3 SE uit Cura. Deze laatste heb ik gisteren geprobeerd na een advies.
De gcode uit Creality slicer geeft het probleem waar ik in dit topic reeds over sprak. De gcode van de Ender-3 V3 SE loopt wel goed. Waarom??
Waarschijnlijk ben ik geholpen. Maar ik zou graag willen weten waarom dit nu zo is. Vandaag ga ik een extra testen doen, om te zien of er werkelijk geen problemen meer zijn.
Bijlagen
Vergelijk start gcodes voor CR-10 SE in Cura.pdf
(183 KiB) 34 keer gedownload
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 422
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#18

Bericht door PrintEngineer »

Wat je m.i. eens zou kunnen proberen is de instructie M420 S1 toevoegen aan de g-code die telkens de error geeft. Wat er in de g-code die niet vastloopt gebeurd, is dat er na de instructie G28 (die auto bedleveling deactiveerd) de instructie M420 S1 wordt gegeven. Die instructie activeert normaalgesproken auto bedleveling, en het zou kunnen dat de CR 10 auto bedleveling heeft. Dat kan ik natuurlijk vanaf hier niet zien
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
wim.dej
Berichten: 8
Lid geworden op: 19/03/24, 09:03
Netherlands

#19

Bericht door wim.dej »

Gevonden.

In de gcode van Creality print CR-10 SE is bij de regel die begint met M109 gebruik gemaakt van haken. [ ] Dat is onjuist.
Dit moeten accolades zijn { }.
Als dat gewijzigd is, kan de gcode van Creality print ook gebruikt worden.

Bedankt voor jullie positieve hulp en info.

Ter info: Bedankt voor de error code: M420 S1. Die kende ik nog niet. Ga ik ook eens proberen.
De CR-10 SE heeft auto bed levelling maar dat kan je ook uitzetten als je een model wilt printen.
Laatst gewijzigd door wim.dej op 13/08/24, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 9
Lid geworden op: 29/07/24, 12:50
Netherlands

#20

Bericht door Zappa »

Nou, gelukkig opgelost. En mooi dat je zelf de oplossing hebt gevonden.
Currently using: Prusa i3 MK3S+, BambuLab X1c, PrusaSlicer, BambuStudio
Afbeelding
"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open." FZ
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast