Product blijft niet plakken

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 185
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#21

Bericht door Hardy »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

CeesT schreef: 06/02/24, 00:35 Maar ik weet ook dat het goed afstellen van de afstand nozzle - printbed erg nauw komt bij de Ender.
Niet alleen bij een Ender😉, bij alle printers is dat hetzelfde, alleen wanneer je een erg krom bed hebt krijg je het zonder ABL( automatic bed leveling) bijna niet goed.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 136
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#22

Bericht door PrintEngineer »

Het komt relatief vaak voor dat het heatbed van een printer af fabriek krom is. Daarom ligt er bij al mijn printers een glasplaat en een dunne warmte geleidende rubber sheet op het heatbed. Wil je een perfect recht bed zou je hem moeten laten vlakken door een metaalbedrijf. Maar dan is een klein plaatje borosilicaatglas een stuk goedkoper
Wim62
Berichten: 278
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#23

Bericht door Wim62 »

De fout ligt meestal bij het ontwerp van een headbed , de meeste headbedden hebben maar 4 bevestigings gaten en allen maar op de hoeken .
Dat is de kans groot dat deze krom trek bij verwarmen .
Maar als je een heatbed met 9 bevestegings punten hebt wordt de kans al een heel stuk kleiner dat deze krom trekt .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Johang
Berichten: 24
Lid geworden op: 10/01/23, 23:22
Locatie: Slagharen
Netherlands

#24

Bericht door Johang »

M.i. is vier bevestigingspunten niet slecht, zolang de Al plaat voldoende kan uitzetten. Ik denk dat de kwaliteit en de dikte valn de Al plaat veel belangrijker zijn.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast