Printengineer's Wanhao Duplicator I3 v2

Algemeen forum
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 228
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#51

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

De steunen van de spoolholder kunnen in dit geval zonder support geprint worden. En door er ronde gaten in te maken viel er een materiaal besparing te realiseren zonder sterkte verlies en haal ik alles net uit die ene restant rol
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 108
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#52

Bericht door Frits »

Bij mij staat mijn S1 printer nu ook zijn best te doen op die 'impossible cube'.
Best een leuk ding. Grappig om te zien hoe de printer van enkele trees en hele bos takken fabriceert om het bovenste deel te steunen.
Ik heb het origineel wat vergroot (150%), maar dat resulteerde natuurlijk meteen in een forse printtijd van ruim negen uur.
Enfin, hij is er bijna en dan ga ik bekijken hoe ik al dat tree-support er af krijg. :roll:
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 228
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#53

Bericht door PrintEngineer »

Oh dat is interessant. Ben benieuwd naar het eindresultaat
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 228
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#54

Bericht door PrintEngineer »

Hoe je soms op het verkeerde been kan worden gezet door een verborgen probleem. Had ik de Wanhao bijna verguist om zijn firmware, moet ik daar nu toch op terugkomen. Het probleem van de slechte kwaliteit prints had een hele andere oorzaak, namelijk de Nema 17 extruder motor. De motor haperde soms tijdens het printen, en dat kon ik alleen ontdekken door de stuursignalen te loggen. Nadat ik het logbestand had geanalyseerd zag ik dat de extruder motor een vreemd beeld gaf. Dus heb ik de multimeter ter hand genomen en de wikkelingen doorgemeten. En toen werd het duidelijk, de wikkelingen lieten een duidelijk verschil in weerstand zien. En omdat Nema motoren niet de duurste zijn diezelfde dag nog een nieuwe motor besteld. Inmiddels staat de printer een Benchy te produceren en ook de signalen worden weer gelogd. Optisch ziet het er al veel beter uit, dus ik denk dat het manco is gevonden
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 496
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#55

Bericht door Rob52 »

Hier bewijst het spreekwoord meten is weten zich weer. Goed dat je het gevonden hebt.
Laatst gewijzigd door Rob52 op 16/05/24, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 356
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#56

Bericht door Wim62 »

En denken moet je aan een paard overlaten , want die heeft een groter hoofd .👍
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 228
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#57

Bericht door PrintEngineer »

Wat mij heeft getriggerd om het nader te onderzoeken was een bericht op een ander forum. Ook daar schreef iemand over zijn slecht presterende Wanhao terwijl er een vermogen aan was uitgegeven om het op te lossen. Het enige wat hij nog niet had vervanggen was de Nema 17 van de extruder. Ten einde raad was hij ook van plan om zijn printer te verschrotten, maar toen deed hij nog een laatste poging door de motor te vervangen. Dat resulteerde in een perfect werkende machine. Dus kwam ik op het idee om de stuursignalen te loggen alvorens in het wilde weg onderdelen te vervangen. En zo werd duidelijk dat mijn probleem ook in een slechte motor schuil ging

Toegevoegd in 4 uren 18 minuten 40 secondes:
Het zeker niet de perfecte Benchy, maar dat is ook niet erg zolang de extruder niet opnieuw gekalibreerd is. Dat de nieuwe motor het probleem lijkt te hebben opgelost is wel de redding van de Wanhao

Afbeelding
Afbeelding
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten