momenteel 6 met beugel en 8 zonder beugel aan het printen. Waar zit bvb het verschil tussen 6 met sleuf en 8 met sleuf als ik vragen mag? Ik staar me er blind op en zie geen moer verschil, maar er zal uiteraard wel verschil op zitten
**edit 22.00u**
1e 2 test exemplaren net van de band gerold.
Feedback:
ingenieus design zoals gezegd
Gebaseerd op monteren:
- Dust blocker opening net ietsje te klein. De binnen opening (is na print) 18.6mm. zou iets groter moeten.
- Als ik em monteer zoals in je afbeelding, dan kan de kogellager van de "pen" afrollen, omdat deze niet geklemd zit tussen de houder zeg maar waar je de pennen inklikt, en de pennen zelf. De pennen moeten van rechts ingeklikt worden, zodat de lager geklemd zit tussen de pen en de houder zoals onderstaand
Als ik em monteer in de juiste richting (dus inklikken vanaf rechts)
- De inkeping van links naar rechts zou dan iets verder moeten doorlopen omdat deze dan in de huidige uitvoering een licht S vorm moet maken
- Voor filament dat op de vloer geplaatst zal worden dan maakt dan maakt het filament een te scherpe hoek over het 1e wiel, en geeft het wrijving aan de achterkant van de blocker (schuurt tegen de kleine opening)
Iets wat waarschijnlijk eenvoudig kan opgelost worden door
---- de "arm" iets langer te maken
---- de "blocker" onder een kleine hoek te geven en deze te kantelen naar beneden
Dus 2 versies van je ingenieuze design zou optimaal zijn. Eentje met de iets meer doorlopende inkeping richting het midden (zou dan gebruikt worden in combinatie met mijn zijdelings gemonteerde spoelhouder, en eentje met de blocker onder een hoek die dan gebruikt kan worden in combinatie met filament op de vloer. Deze laatste zou dan wel een pen mogen hebben die kleiner is in de hoogte (ik heb de dikte van zo'n wiel opgemeten en da's 7mm) en zou ik dan wel vanaf links kunnen inklikken.
Dit alles in combinatie met een aangepaste basis waar ik ze tegelijk kan inklikken zodat ik niet steeds hoef te wisselen. Zie onderstaande schets
Legende:
Paars gekleurde "blocker" = korte pen, van links ingeklikt, blocker onder 45° hoek? Hier wordt geen lager op gemonteerd
Blauw: filament ingevoerd van langs onder
Geel gekleurde blocker = standaard pen lengte, waarvan de inkeping iets verder doorloopt zodat het filament geen S bocht moet maken richting 1e wieltje
Groen: filament ingevoerd vanaf de zijdelingse spoelhouder
Basis: de horizontale arm loopt iets door en heeft en 2e opening om die 2e pen in te klikken.
Snap je wat ik bedoel?